کد خبر: 811119
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
رئیس ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی کردستان:
رئیس ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی استان کردستان گفت: روز عرفه تبلور اصلی‌ترین ارتباط روحی و معنوی با خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در کردستان با تبریک فرا رسیدن روز عرفه و عید سعید قربان و تبریک این دو روز بزرگ به مسلمانان جهان اظهار کرد: روز عرفه یکی از شاخص‌ترین مناسبت‌هایی بوده که در فرهنگ دینی ما به‌عنوان نماد ارتباط معنوی با خداوند متعال، حرکت در مسیر عبودیت و تسلیم شدن تام و تمام بنده در مقابل پروردگار شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه عرفه، روز معرفت، روز زدودن قلب از غبار گناه و روز خدا و خدایی شدن است، بیان کرد: در معارف اسلامی بر عبادت و نیایش و طلب مغفرت در روز عرفه بسیار سفارش شده و شب و روز آن از ایام متبرک در اسلام به شمار می‌رود.

کرمی افزود: شب عرفه از لیالی متبرک و شب زیارتی حضرت امام حسین(ع) است، عبادت در این شب معادل 170 سال عبادت و خواندن زیارت امام سوم شیعیان(ع) برابر با رفتن هزاران حج واجب و عمره و جهاد در راه خداست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه در این روز لطف و رحمت خداوند شامل همگان می‌شود، گفت: دعای عرفه فقط یک دعا نیست بلکه دستورالعملی برای زندگی است، همچنین روز عرفه روز شناخت و بازگشت به سوی خداوند متعال و راه ائمه(ع) و همان صراط مستقیم است.

وی همچنین فلسفه روز عرفه را افزایش آگاهی، شناخت و بصریت دینی عنوان کرد و گفت: درباره نامگذارى این صحرا به عرفات نکاتى گفته شده که شناخت آدم و حوا از همدیگر در این ناحیه، انجام اعمال حج به آدم یا ابراهیم(ع) در صحراى عرفه و شناخت حاجیان از همدیگر در این مکان از جمله نکات مطرح شده در مورد صحرای عرفات است.

کرمی به فرا رسیدن عید قربان اشاره کرد و گفت: مهمترین پیام عید قربان ایثار، فداکاری، گذشت، وحدت، اطاعت فرزند از والدین و در نهایت اطاعت فرمان پروردگار توسط بندگان است.

وی با بیان اینکه عید قربان درس تقوا برای انسان‌هاست، افزود: روز عید قربان از روزهای بزرگ خداوند و از شعائر الهی بوده و بزرگ نگه‌داشتن این روز نشان‌دهنده تقوای انسان مؤمن است.

کرمی در پایان از برگزاری مراسم دعای عرفه در مساجد و حسینیه‌های استان کردستان خبر داد و گفت: هیأت مذهبی استان آمادگی برگزاری این مراسم معنوی را در سطح استان دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار