به گزارش خبرنگار جوان، محمود عامریفرد اظهار کرد: هر شهری در جهان ویژگیهای خاص خود را دارد و شهر مشهد نیز دارای ویژگی منحصر به فرد است.
وی افزود: دومین کلانشهر کشور دارای 3 میلیون جمعیت است و سالانه بین 27 تا 30 میلیون به این شهر سفر میکنند و حتی با تبلیغات دشمن برای نا امن نشان دادن ایران اما از 40 کشور به شهر مشهد سفر کردهاند و تنها در دهه کرامت امسال 3 میلیون زائر وارد شهر مشهد شدند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: مشهد از گذشته در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته که این موضوع نیز بسیار دارای اهمیت در حوزه اقتصادی است اما با همه این موارد شهر مشهد دارای یک ویژگی بسیار مهم است که تمام جهان این شهر را به این ویژگی میشناسند و آن هم وجود بارگاه مطهر رضوی و بعد معنوی این شهر است.
عامریفرد تصریح کرد: امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب، مشهد را پایتخت معنوی ایران اسلامی دانستند و از طرفی نیز مشهد در طی چند ماه آینده به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح میشود که باید از این موضوع نیز به بهترین نحو بهرهبرداری شود.
وی ادامه داد: اقتصاد شهر مشهد نهتنها در اقتصاد این شهر بلکه در اقتصاد کشور نیز نقش دارد اما مهمترین موضوع هدف ما در شهر مشهد اقتصاد و توریست نیست بلکه سیاست توسعهای ما، زائر محوری است و نباید سیاست توسعه زیارت در سایه قرار گیرد که با این اقدام برند شهر مشهد تنزل مییابد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: اگر مشهد را به عنوان یک برند جهانی تعریف کنیم میتوانیم به بسیاری از نیازهای انسانهای جهان نیز پاسخ دهیم و امروزدر هجمه دشمنان به اسلام و وجود گروهای تکفیری میتوانیم اسلام ناب را به خصوص در سال 2017 که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، معرفی کنیم.