کد خبر: 806096
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خورستان:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خورستان، اظهار داشت: متاسفانه در خیلی از ظرفیت هایی که در دنیا مورد توجه قرار گرفته اند عقب مانده ایم.
 جلال عالمی نیسی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خورستان، در سومین همایش روز ملی حمایت از مصرف کنندگان که در تالار امام رضا(ع) اهواز برگزار شد، گفت: کشور ما از بسیاری از ظرفیت ‌های موجود دنیا غافل مانده به طوری که در کشور ما به اقتصاد مقاومتی و ارتباطات آن طور که انتظار می‌رود توجه نمی‌ شود.
وی اذعان داشت: در سال 2015 در دنیا، سه هزار و 500 میلیارد یورو در بخش اقتصاد فناوری اطلاعات استحصال شد و پیش بینی می شود در سال 2020 بین پنج تا هفت هزار میلیارد یورو در دنیا در بخش مذکور استحصال شود.
وی افزود: سهم کشور ما از بخش اقتصادی فناوری دنیا با توجه به مساحت و جمعیت کشور مان قریب یک درصد است که برابر 35 میلیارد یورو از سه هزار و 500 میلیارد یورو می شود.
عالمی نیسی، با اشاره به اینکه 35 میلیارد یورو معادل 140 هزار میلیارد تومان است، بیان کرد: کل درآمد کشور در سال 2015 برابر سه هزار و 400 میلیارد تومان است که 28 درصد آنچه سهم کشور است باید استحصال شود.
وی با بیان اینکه خوزستان بیشترین و بالاترین زیرساخت های فناوری کشور را دارد، اظهار کرد: اما با کمال تاسف 10 تا 20 درصد سهمی از آنچه تحقق یافته را به خود اختصاص داده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خورستان، خاطر نشان کرد: باید 2 هزار و 340 میلیارد تومان در این بخش نصیب خوزستان باشد اما فقط 400 میلیارد تومان سهم استان است.
وی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: اگر بناست اعتماد مردم را به تولید داخلی جلب کنیم باید کیفیت کالا ارتقا یابد تا مردم از تولید داخل حمایت کنند.
عالمی نیسی، اذعان داشت: از عنوان حمایت از حقوق مصرف کننده سه پیام استخراج می‌شود که این سه پیام اول حق‌الناس، دوم کمیت و سوم کیفیت می باشند.
وی عنوان کرد: رعایت حقوق مصرف کننده به این سه پیام بستگی دارد و اگر بنا باشد به تولید داخلی و حقوق مصرف کننده کمک کنیم باید این سه پیام را در همه معاملات رعایت کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خورستان، اظهار امیدواری کرد: تمام شرکت ‌های فناوری اطلاعات، دانش‌بنیان و... به سمت مباحث الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و اقتصاد الکترونیکی حرکت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر