کد خبر: 805224
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
براي نخستين باردرپالايشگاه بندرعباس صورت گرفت
دستگاه اتصال مجدد (RECLOSER RELAY) الكتروموتورهاي واحدهاي صنعتي در شركت پالايش نفت بندرعباس براي نخستين بار در كشور طراحي، ساخته و با موفقيت نصب شد.

 این دستگاه كه وظيفه روشن كردن و راه اندازي مجدد الكتروموتورهاي واحد هاي صنعتي را كه بر اثر نوسانات سطح ولتاژ و يا قطعي پيش بيني نشده و موقت برق در ايستگاههاي فرعی برق مراكز صنعتي را بر عهده دارد تا پيش از اين از خارج كشور وارد مي شد.

رئيس نگهداري و تعميرات شركت پالايش نفت بندرعباس گفت: با توجه به اهميتي كه الكتروموتورها در واحد هاي عملياتي پالايشگاه در جابجا كردن مواد نفتي براي پالايش و همچنين فرآورده هاي نفتي دارد و جلوگيري از خاموشي ناخواسته الكتروموتورها و از طرفي مشكلاتي كه براي تامين دستگاه اتصال مجدد (RECLOSER RELAY) از خارج كشور وجود داشت، طراحي و ساخت اين دستگاه در دستور كار متخصصان شركت پالايش نفت بندرعباس قرار گرفت.

مهندس ذاكري با اشاره به اهميت تداوم فعاليت واحد هاي پالايشي افزود: كار طراحي، ساخت و آزمايشهاي كارگاهي دستگاه اتصال مجدد (RECLOSER RELAY) با تلاش متخصصان نگهداری و تعمیرات برق و ابزار دقیق پالايشگاه بندرعباس با موفقيت انجام شد و هم اكنون 61 دستگاه ساخته و بر روي سوئیچ الكتروموتورهاي پالايشگاه نصب شده است.

وي با بيان اينكه نمونه هاي ساخته شده 85 درصد ارزانتر از نمونه هاي خارجي هزينه داشته است گفت: علاوه بر صرفه اقتصادي، ولتاژ دقيق تر، ايمني بيشتر، سرعت بالاتر و راندمان كاري بيشتر از ويژگيهاي نمونه ساخته شده در شركت پالايش نفت بندرعباس است.

رئيس نگهداري و تعميرات شركت پالايش نفت بندرعباس در رابطه با روند ساخت دستگاه اتصال مجدد الكتروموتورها گفت: پس از مطالعه و استخراج اطلاعات و عملكرد نمونه خارجي، مدار سخت افزاري الكترونيك با استفاده از قطعات الكترونيكي موجود در بازار كشور از سوی تیم نگهداری و تعمیرات ابزار دقیق طراحي و به همراه نرم افزاري مناسب تهيه و ساخته شد و پس از آن انواع تستهای آزمایشگاهی و میدانی به منظور شناسایی عیوب و اصلاحات لازم بر روی دستگاه مذکور انجام شد.

مهندس ذاكري افزود: در مرحله طراحي و ساخت تلاش بر اين بود كه حتي الامكان بهينه سازي و اصلاحات مورد نياز نسبت به مدار اصلي نيز صورت گيرد، به همين منظور در مدار ساخته شده از پردازشگر سريعتر و با امكانات بيشتر استفاده شد تا تاخير ناشي از پردازش اطلاعات به حداقل رسيده و مدار در كمترين زمان ممكن در قطعي برق عكس العمل نشان دهد.

وي يكي ديگر از اقدامات بسيار مهم در روند طراحي و ساخت و آزمايش دستگاه را طراحي مدار شبيه ساز قطعي برق عنوان كرد و گفت: به منظور اطمينان از عملكرد صحيح و استاندارد دستگاه مطابق با منحني هاي قطعي برق در پالايشگاه، اقدام به ساخت مدار شبيه ساز قطعي برق با حداكثر زمان 20 ميلي ثانيه به ازاي هر تغيير در سطح ولتاژ گرديد و در نهايت عملكرد دستگاه اتصال مجدد (RECLOSER RELAY) پس از انواع آزمايشات و رفع ايرادهاي جزئي به تاييد رسيد.

 رئيس نگهداري و تعميرات شركت پالايش نفت بندرعباس يكي از انواع آزمايشهاي انجام شده به منظور اطمينان از عملكرد دستگاه در شرايط عملياتي را آزمايش حرارتي عنوان كرد افزود: كاركرد مدار و دستگاه ساخته شده تا دماي 75 درجه سانتيگراد و به مدت چندين ساعت آزمايش و تاييد شده است.

مهندس ذاكري موفقيت در ساخت دستگاه اتصال مجدد الكتروموتورهاي صنعتي(RECLOSER RELAY) را نتيجه تعهد، احساس مسئوليت و اعتماد به متخصصان داخلي عنوان كرد و گفت: دست يابي به خودباوري، روحيه نشاط جمعي، اطمينان از عملكرد مستمر دستگاههاي عملياتي، صرفه جويي اقتصادي و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و جلوگيري از خروج ارز، از دستاوردهاي اين موفقيت است

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر