کد خبر: 802679
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
شورای عالی سیاسی جمهوری یمن روز گذشته در صنعا پایتخت یمن تشکیل واسامی 10 عضو خود را اعلام کرد.
ایرنا: به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) اسامی اعضای شورای عالی سیاسی یمن که قرار است اداره امور این کشور را در برابر متجاوزان عربستانی برعهده بگیرند، منتشر شد.
 
اسامی اعضای شورای سیاسی عالی عبارتند از :
1- صادق أمین حسن أبو رأس
2- صالح علی محمد الصماد
3- خالد سعید محمد الدینی
4- یوسف عبدالله حسین الفیشی
5- قاسم محمد غالب لبوزه
6- محمد صالح مبخوت النعیمی
7- مبارک صالح المشن الزایدی
8- جابر عبدالله غالب الوهبانی
9- سلطان أحمد عبدالرب مجاهد السامعی
10- ناصر ناصر عبدالله النصیری
 
شورای عالی سیاسی یمن در اولین جلسه خود ضمن معرفی اعضای این شورا، 'صالح الصماد' را به عنوان رئیس و 'قاسم لبوزه' را به عنوان نائب رئیس انتخاب کرد.
 
بر اساس این گزارش شورای عالی سیاسی یمن که بر اساس توافق حوثی ها و کنگره ملی این کشور در هفته گذشته تشکیل شد، اعضای خود را به همراه رئیس این شورا معرفی کرد.
 
اسامی اعضای این شورا بدین شرح است:
«صالح الصماد»، «صادق أمین أبو رأس»، «یوسف الفیشی»، «خالد سعید الدینی»، دکتر «قاسم لبوزه»، «محمد صالح النعیمی»، سرتیپ «مبارک صالح المشن»، شیخ «عبدالله جابر الوهبانی»، «سلطان السامعی»، «ناصر عبد الله النصیری».
 
این شورا در اولین نشست خود «صالح الصماد» را به عنوان رئیس و «قاسم لبوزه» را به عنوان نائب رئیس انتخاب کرد.
 
گفتنی است پیش از این انصارالله یمن و کنگره مردمی یمن وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن در خصوص تشکیل شورای سیاسی تفاهم نامه ای امضا کردند؛ بندهای تفاهم نامه میان انصارالله و کنگره مردمی یمن به شرح ذیل است:
 
۱- شورای عالی سیاسی متشکل از ۱۰ عضو است که هر یک از گروه های کنگره مردمی یمن و متحدانش و همچنین انصارالله به همراه متحدانش به صورت مساوی ۵ عضو در آن دارند و هدف از تشکیل این شورا نیز این است که تلاش ها برای مبارزه با تجاوز سعودی ها و همراهان آن یکسان شود. همچنین از طریق این شورا برای اداره یمن در بُعد سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، اداری، اجتماعی و دیگر ابعاد بر اساس قانون اساسی تلاش هایی همسو صورت خواهد پذیرفت. این شورا می تواند برای مدیریت کشور و مقابله با تجاوز به یمن، تصمیم گیری و لوایحی را تصویب کند.
 
۲- ریاست این شورا نیز به صورت دوره ای میان کنگره ملی یمن و متحدانش و همچنین انصارالله و متحدانش تعویض می شود و همزمان گروه دیگر نیز به عنوان نائب رئیس شورا فعالیت می کند.
 
۳- این شورا یک دبیرکل دارد که وظایف آن از سوی شورای سیاسی تعیین خواهد شد.
 
۴- شورای سیاسی وظایف خود را برای مقابله با تجاوز و مدیریت کشور و همچنین ترسیم سیاست کلی دولت بر اساس قانون اساسی برعهده می گیرد و با انتشار بیانیه آن را اعلام می کند.
 
توافق سیاسی انصارالله وکنگره مردمی یمن یک رویکرد ملی ومردمی است که بار دیگر ماهیت مردمی جنبش انصارالله و واهی بودن ادعای تروریستی آن را ثابت می کند.
 
جنبش انصار الله و حزب کنگره مردمی یمن هفته گذشته توافقنامه ای را با موضوع تشکیل شورای عالی سیاسی برای اداره امور کشور بر اساس قانون اساسی امضاء کردند.
 
این توافق هر چند مورد استقبال گروهها و احزاب داخلی یمن واقع شد، اما متجاوزان و هواداران تجاوز آن را محکوم کردند.
 
این در حالی است که یک کارشناس امور سیاسی یمن تأکید کرد که توافق گروه های سیاسی مختلف برای تشکیل یک شورای سیاسی جهت اداره امور کشور حاصل شکست گفتگوهای صلح در یمن است.
 
مذاکرات گروههای یمنی از حدود چهار ماه قبل زیر نظر سازمان ملل متحد در کشور کویت آغاز شد و طی این مدت هیئت ریاض و هواداران تجاوز بارها کارشکنی کردند و مانع رسیدن توافق بر سر راه حل بحران این کشور شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار