کد خبر: 802246
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) از برگزاری یادواره شهدای شرق اصفهان همزمان با ایام دهه کرامت خبر داد.

سرهنگ پاسدار مهدی ساعی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: یادواره هزار فرمانده و شهید شرق اصفهان از 14 تا 21 مرداد ماه در شرق اصفهان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت سالهای مقدس به نسل حاضر، تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران، جمع آوری اسناد و اطلاعات مربوط به شهدای شرق اصفهان و معرفی جایگاه شهدای شرق اصفهان از مهمترین اهداف این یادواره است.
ساعی ادامه داد: در هین راستا بانک اطلاعات جامع ایثارگران شرق اصفهان راه اندازی شده است و تا کنون اطلاعات و آمار شش هزار ایثار گر از جمله 968 شهید، 1063 جانباز، 39 آزاده و 9 جانباز بالای 70درصد در آن جمع آوری شده است.
وی خاطر نشان کرد: البته این آمار بر اساس اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران شرق اصفهان است و پرونده های بسیاری از افراد در سایر مراکز بنیاد شهید است و قطعا آمار شهدای شرق اصفهان بالای 1000 نفر است.
فرمانده ناحیه مقاومت امام علی (ع) گفت: در این یادواره طرح هشت شب، هشت برنامه با اختصاص هر شب به بخشی از ایثارگران شرق اجرا می شود.
وی ادامه داد: مادران شهدا، جانبازان 70درصد به بالا، شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، آزادگان، خانواده های دو و سه شهیدی، خنده در دفاع مقدس و یادواره اصلی، عناوین 8شب برگزاری یادواره است.
ساعی خاطر نشان کرد: یادواره اصلی شب 21 مرداد ماه با حضور اقشار مختلف مردم در سالن گلستان شهر اژیه از منطقه جلگه، برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در حاشیه برگزاری 8شب برنامه های این یادواره، نمایشگاهی با غرفه های ابزار و ادوات نظامی، اقتصاد مقاومتی، مشاوره اقتصادی، میثاق با شهدا، حجاب و عفاف، نقاشی کودکان، عکس و خاطرات شهدا، فروشگاه اقلام فرهنگی، جنگ نرم و فضای مجازی، مشاوره پزشکی، طب اسلامی و مبارزه با اعتیاد دایر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار