کد خبر: 801567
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان نبود کارگر ماهر، سرمایه گذاری نکردن در صنایع پایین دست و دولتی بودن اقتصاد در خوزستان را مهمترین دلیل نرخ بالای بیکاری در این استان عنوان کرد.
غلامرضا شریعتی در آخرین مرحله از سفر یک روزه خود با رد بالا بودن هزینه تولید در خوزستان افزود: به دلیل زیرساخت های فراوان همچون مرز بین المللی و تنوع حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی و منابع عظیم طبیعی در استان هزینه سرمایه گذاری در خوزستان نه تنها بالا نیست بلکه از برخی استان های دیگر کشور نیز بسیار پایین تر است.
وی با بیان اینکه دلیل هزینه های سنگین صورت گرفته در استان به دلیل وجود منابع عظیم و زیرساخت های سرشار استان است ادامه داد: مهمترین مشکل کارخانه ها و صنایع تولیدی در استان نقدینگی و سرمایه در گردش پایین این کارخانه هاست.
استاندار خوزستان اظهار کرد: با وجود بالا بودن آمار بیکاری در استان خوزستان به دلیل کم بودن کارگر ماهر امکان جذب نیروی بومی در برخی صنایع خاص این استان وجود ندارد که برای رفع این مشکل هماهنگی لازم با سازمان فنی و
حرفه ای استان برای آموزش نیروی کار ماهر با توجه به نیاز صنایع خوزستان صورت گرفته تا اولویت آموزشی این سازمان بر اساس نیاز صنایع استان صورت گیرد.
شریعتی اقتصاد خوزستان را اقتصاد دولتی نامید و ادامه داد: تمام هزینه های سنگین دولت در اقتصاد خوزستان در صنایع مادر و بالادست صورت گرفته که ویژگی مهم چنین صنایعی هزینه بالا و ایجاد فرصت شغلی کم است.
عالی ترین نماینده دولت در خوزستان با تاکید بر اینکه میزان اشتغال صنایع پایین دست از صنایع بالادست بسیار بیشتر است خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در صنایع پایین دست توسط بخش خصوصی باید صورت گیرد که نبود سرمایه گذاری بزرگ بخش خصوصی در صنایع پایین دست از جمله مهمترین مشکل خوزستان در حوزه تولید و اشتغال است.
وی با اعلام حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع پایین دست استان گفت: برای حل بخشی از مشکل بیکاری استان فعال کردن ظرفیت های شهرک های صنعتی خوزستان، توجه به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی و طرح 550 هزار هکتاری معروف به طرح مقام معظم رهبری در راستای سرمایه گذاری در صنایع پایین دست استان در حال انجام است.
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به سفر یک روزه خود به دزفول و بازدید از ظرفیت های تولیدی و سرمایه گذاری این شهر گفت: دزفول شهر پویا و فعال در حوزه تولید، کشاورزی و صنعت در شمال خوزستان است که دیدن ظرفیت های این شهرستان بارقه های امید را برای رفع موانع تولید و بیکاری زنده کرد.
شریعتی ادامه داد: در این سفر چالش ها و مشکل کارخانه ها و صنایع موجود و در حال ساخت بررسی و رغبت سرمایه گذاران برای ایجاد شغل و تولید موجب علاقه مضاعف برای رفع این موانع و مشکل ها شد تا دزفول بر پیشانی اقتصاد مقاومتی بدرخشد.
استاندار خوزستان در سفر به دزفول کلنگ احداث کارخانه خوراک دام با 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری و نیز کلنگ 2سردخانه 2هزار تنی، دامداری صنعتی 2 هزار راسی و 2 ساختمان اورژانس را به زمین زد و از طرح توسعه شرکت قارچ جلگه با 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری ، گام دوم کارخانه روغن نباتی دزفول با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری ، کارخانه فولاد دزفول با 12 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دیدن کرد.
افتتاح بزرگترین سیلوی بتنی سازمان تعاون روستایی کشور در دزفول با ظرفیت 30 هزار تن از دیگر برنامه های سفر استاندار خوزستان به دزفول بود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر