کد خبر: 797935
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر خبرداد:
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بوشهردر جمع مسئولین و کارکنان دفتر شورای نگهبان استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شورای نگهبان و تشکر از زحمات این دفتر در سال گذشته به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان،گفت: شورای نگهبان همانطور که از نام آن مشخص است شورایی است که آمده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های مختلف موظفی خود نگه بدارد.

وی با بیان اینکه حیث وجودی شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نظارت و هدایت است، افزودند: شورای نگهبان هم بر فضاها و هم در عرصه انتخابات نظارت می کند و در هر دو فضا بعد از نظارت، هدایت می کند.

. صفایی بوشهری موضوع انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها و سلامت انتخابات و نظارت بر عرصه قانون گذاری و انطباق آن با قوانین شرع و قانون جمهوری اسلامی ایران را دو رکن جدی شورای نگهبان عنوان کرد و وظایف این شورا را بسیار مؤثر و مهم دانست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح نمودند: شورای نگهبان یک شورای پربرکت، مؤثر و حافظ نظام در دو عرصه قانون گذاری و حضور افراد در عرصه های انتخاباتی است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری ادامه دادند: دشمنان چون می دانند تا این شورا وجود دارد قوانین خلاف قانون اساسی و اسلام تصویب نمی شود و نمی توانند در عرصه انتخابات افراد مورد نظر خود را در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری وارد کنند، با برنامه ریزی های مختلف در صدد تضعیف و تخریب این نهاد قانونی و مقدس بر آمده اند.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: تضعیف شورای نگهبان به معنای تضعیف نظام، تضعیف رکن حاکمیتی در دو عرصه انتخاباتی و تصویب قوانین در نظام، تضعیف تمامی آرمان ها و ارزش های انقلاب و عملی غیرمنطقی و نشان از عدم بصیرت و دشمنی با انقلاب است.

وی افزود: حمایت و تقویت شورای نگهبان نشان از بصیرت سیاسی، دیانت، انقلابی بودن و پایداری بر آرمان ها و ارزش های انقلاب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر