کد خبر: 797288
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبرداد
حسن دلشب اظهار داشت: از روز سه شنبه شاهد ورود ریزگردها از عراق به کشورمان هستیم که هم اکنون در نقاط مختلف استان این پدیده حاکم است.

وی با بیان اینکه ریزگردها میهمان ناخوانده  استان بوشهر است ، اظهار داشت: گرد و غبار از ساعت 11 صبح دیروز از شهرهای شمالی وارد استان بوشهر شده که مشکلاتی برای این استان در برداشته است.

مدریرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهربا اشاره به اینکه میزان گرد و غبار با 400 میکروگرم بر متر مکعب وارد شهرهای گناوه و دیلم شد افزود: تا ساعت 14 این آلودگی به 900 میکروگرم و اکنون به یک‌هزار 300 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

دلشب با اشاره به اینکه استاندارد ریزگردها 150 میکرو گرم بر متر مکعب است تصریح کرد: اکنون که میزان آلودگی استان بوشهربه یک‌هزار و 300 میکروگرم بر مترمکعب رسیده 9 برابر حد استاندارد  است.

وی بابیان اینکه پدیده ریزگردها عامل خارجی دارد گفت: پدیده ریزگردها که از کشورهای همسایه وارد ایران شده است از صبح دیروز با وزش بادهای شمالی به استان بوشهر رسید.

مدیرکلحفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه خشکسالی‌ها و کاهش پوشش گیاهی و تخریب خاک را از دیگر عوامل بروز ریز گردها دانست و افزود: برنامه ریزی دراز مدت برای جلوگیری از وقوع ریزگردها شامل توافق با کشورهای همسایه برای مقابله با این پدیده از طریق درختکاری و مالچ پاشی در کانون‌های تولید ریزگرد شده است.

وی بابیان اینکه گروه‌های سنی خاص مانند کودکان و افراد مسن بیماران قلبی و ریوی باید بطور جدی از بیرون رفتن از منزل پرهیز کنند افزود: افرادی که ناچار به خارج شدن از خانه در این شرایط نامساعد جوی هستند باید از ماسک استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر