کد خبر: 793526
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
عملیات اجرایی ساخت زائر شهر رضوی امروز، پنج شنبه در مشهد و در محل طرق با حضور مقامات استانی، آغاز شد.
سهیلی

به گزارش خبرنگار جوان، عملیات اجرایی فاز نخست احداث زائر شهر رضوی در یکی از اراضی ورودی شهر مشهد برای  اسکان20 هزار زائر حرم مطهر رضوی، ظهر امروز در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی آغاز شد.
تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با بیان اینکه این زائر شهر در زمینی به مساحت 35 هکتار وبا ظرفیت اسکان 20 هزار زائر در منطقه طرق مشهد ساخته می شود، گفت: تعداد 28 بلوک ساختمانی همزمان بامرحله نخست ساخت این زائر شهر در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.
 حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی خاطر نشان کرد: وجود زائرسرا های ارزان برای زائران ضروری است و با توجه به اینکه محل طرق سابقه دیرینه ای در پذیرائی از زائران دارد، احداث این زائر شهر در مکان مذکور به کاهش بار ترافیکی شهر مشهد کمک خواهد کرد.
استاندار خراسان رضوی نیز  در این مراسم با اشاره به نگرانی برخی از سرمایه گذاران در عرصه صنعت گردشگری مشهد بیان کرد: جای نگرانی نیست و ساخت این اماکن با هدف گسترش ظرفیتهای زیارت انجام می گیرد همچنین به منظور توسعه زیارت در کلانشهر مشهد لازم است شرایط اقامت زائران مختلف آماده شود.
وی افزود: تامین امنیت، زیر ساخت های حمل و نقل، اسکان و... برای زائران، لازمه همکاری دستگاه های اجرایی است و بایستی زمینه به منظور مشارکت و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این حوزه تسهیل شود.
شهردار مشهد نیز ورود آستان قدس رضوی را به مقوله ساخت زائرشهر، فرصتی مناسبی برای تقویت صنعت گردشگری مذهبی و فرهنگی دانست و اضافه کرد: این پروژه می تواند حجم قابل توجهی از فرصت شغلی را برای جوانان و پیمانکاران فراهم کند.
سید صولت مرتضوی عنوان نمود: گنجایش سالانه شهر مشهد برای پذیرش زائر 70 میلیون است و برای فراهم کردن زمینه پذیرش این تعداد زائر بایستی مشکلات حمل و نقل ریلی و زیرساختهای حمل و نقل هوایی در این شهر سامان یابد. 
لازم به ذکر است زائرشهر رضوی در ورودی شهر مشهد از سمت نیشابور قرار دارد و از سوی آستان قدس رضوی باهدف ارائه خدمت مطلوب برای رفاه حال زائران بارگاه منور امام هشتم(ع) در زمینی به مساحت 35 هکتار در سه فاز اجرایی احداث می‌شود.
همچنین در این مراسم سید صولت مرتضوی شهردار مشهد، حجت‌الاسلام مظفری رئیس‌کل دادگستری استان، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهری و استانی حضور داشتند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
آیا فضای سبزوبارک هم درآن احداث می شودوساکنین شهرک طرق میتونندازآن استفاده کنند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار