کد خبر: 792233
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
سرپرست استانداری خوزستان تاکید کرد:
سرپرست استانداری خوزستان، با بیان اینکه تنها با بودجه دولتی نمی توان اشتغال ایجاد کرد، اظهار داشت: باید فرصت های سرمایه گذاری خوزستان به سرمایه گذاران معرفی و زمینه اشتغال فراهم شود.
 فرج الله خبیر، سرپرست استانداری در کارگروه اشتغال استان گفت: راه نجات استان جذب سرمایه‌ گذار و توسعه سرمایه گذاری است.
وی با بیان اینکه باید ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان را معرفی کنیم، افزود: عدم شناخت کافی سرمایه‌ گذاران از ظرفیت های استان و حوزه ‌های مناسب برای سرمایه‌ گذاری از مشکلاتی است که در استان با آن مواجه هستیم.
خبیر با اشاره به اهمیت توسعه سرمایه گذاری و تاثیر آن در میزان اشتغالزایی بیان کرد: در خوزستان و در حوزه ‌های اقتصادی آن فرصت‌ های بسیاری وجود دارد که این فرصت‌ ها در هیچ استان دیگری مشاهده نمی شود.
وی با تاکید بر  ضرورت استفاده و بهره برداری از این فرصت ها و همچنین استفاده مطلوب از نیروی انسانی، ادامه داد: باید ستادی به منظور جذب سرمایه ‌گذار در استان تشکیل شود و یا شرکت‌ هایی وجود داشته باشند تا سرمایه‌ گذاران را به سمتی که استان به آن‌ نیاز دارد، هدایت کنند که در این راستا باید از چند دستگاه اجرایی استان که می‌ توانند تاثیرگذار باشند، کمک گرفته شود.
سرپرست استانداری خوزستان با بیان اینکه فرصت های جذب سرمایه گذار در خوزستان باید فراهم شود، اذعان داشت:  سرمایه سرمایه گذاران باید به بنگاه های اقتصادی تبدیل شود تا بتوانیم اشتغال ماندگار ایجاد کنیم چراکه تنها با بودجه عمرانی دولت نمی توان فرصت شغلی ایجاد کرد.
خبیر تصریح کرد: در خوزستان کارهای بسیار بزرگ می ‌توان انجام داد به شرط آنکه همه در نهایت به یک عزم برسیم و انگیزه ‌ای ایجاد کنیم تا وظایف به درستی ایفا و مشکلات مردم حل شود، باید فراتر از آنچه که به ما سپرده شده عمل کنیم.
وی خاطر نشان کرد: اگر سازوکار مناسب نباشد، سرمایه‌ گذاران و مسئولان هر دو دچار سردرگمی خواهند شد و تکلیف کار خود را نخواهند دانست.
سرپرست استانداری خوزستان در بخش دیگر سخنان خود به بخش خدمات و ضرورت توجه به آن اشاره کرد و گفت: همه مشاغل را نمی توان در دو بخش صنعت و کشاورزی گنجاند ولی با در نظر گرفتن فعالیت های مهم در بخش خدمات می توان آمار اشتغال در خوزستان را افزایش داد.
وی با بیان اینکه در دنیا حدود 70 درصد اقتصاد، مبتنی بر خدمات است، افزود: در مقوله خدمات بخش‌ هایی وجود دارد که باید به آن توجه بسیاری شود که از این طریق می توان موفقیت های زیادی را در ایجاد اشتغال به دست آوریم.

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر