کد خبر: 788849
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
رئيس سازمان برنامه ريزی خوزستان خبر داد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از اختصاص چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید در استان خبر داد.

امید حاجتی رئيس سازمان برنامه ريزی خوزستان  گفت: رقم اعتباری که برای واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال در کشور مشخص شده بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد ریال است که از این رقم چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال به واحدهای نیمه فعال خوزستان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه تناسب تخصیص اعتبار با کارگا ه های ده تا صد نفر شاغل مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: براین اساس سهم استان خوزستان از نظر تعداد و سهم شاغلان در این کارگاه ‌ها، حدود ۲۵.۲ درصد کل کشور است.

حاجتی سهم کل استان را ۷۵.۲ درصد از اعتبار کل اعلام کرد و اذعان داشت: تناسب خوبی میان اعتبار تخصیص داده شده و کارگاه ها برقرار است با این وجود وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده در صورت شناسایی مجدد واحدهای نیازمند، مشکلی برای تخصیص اعتبار به آنها نخواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات استان خوزستان در اشتغال و آمار بالای بیکاری بیان کرد: ، پیشنهاد می ‌شود اعتبار تخصیص داده شده به استان بدون محدودیت در اختیار واحدهای نیمه فعال شهرستان ‌هایی از جمله مسجدسلیمان، باوی، دشت آزادگان، شادگان، اندیمشک، کارون، اندیکا، خرمشهر، شوشتر، آبادان و اهواز قرار داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: شهرستان های مذکور به ترتیب دارای بیشترین نرخ بیکاری در استان هستند که باید به طور ویژه حمایت شوند.

وی نرخ بيكاری خوزستان را براساس سرشماری سال ۹۰، ۲۵.۷ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ بيكاری در شهرستان مسجدسليمان ۴۳.۴، باوی و شادگان ۳۶، دشت آزادگان ۳۵.۹ و اهواز ۲۶ درصد است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر