کد خبر: 788837
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
سرپرست استانداری خوزستان:
سرپرست استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت رفع موانع سرمایه گذاری اظهار داشت: باید تمام مدیران در این زمینه همکاری و مشوق های لازم برای توسعه سرمایه گذاری لحاظ شوند.

فرج ‌الله خبیر سرپرست استانداری خوزستان در کارگروه اقتصاد مقاومتی در استانداری خوزستان، گفت: توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی می تواند در راستای پویایی و تحرک بخشی به اقتصاد به ویژه در واحدهای صنعتی تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه صنعت از ارکان اساسی توسعه اقتصادی به شمار می رود، اضافه کرد: یکی از وظایف مسئولان استانی ایجاد بستر مناسب برای رشد اقتصادی در استان وکمک به فراهم کردن زمینه رشد اقتصادی مناسب است.

خبیر با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت ‌هایی که در قانون بودجه وجود دارد برای اقتصاد مقاومتی و کمک به توسعه اقتصاد و صنعت بهره ببریم، افزود: رفتار مدیران در ادارات کل و سازمان‌ها باید طوری باشد که فضای مناسبی را برای رشد واحدهای صنعتی و پویایی اقتصاد فراهم کند.

وی با تاکید بر رفتار مناسب با سرمایه ‌گذاران و کارآفرینان، تاکید کرد: رفتار با این افراد باید به گونه ‌ای باشد به سرمایه ‌گذاری ترغیب شوند و مانعی بر سر راه فعالیت آنان نباشد.

سرپرست استانداری خوزستان عنوان کرد: در این راستا کمیته بررسی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان راه اندازی شده تا مشکلات واحدهای صنعتی را مورد بررسی قرار دهند و تأكید شده دستگاه های اقتصادی استان و دستگاه های ذیربط حتما در این كمیته حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه مشکلات واحدهای صنعتی نقدینگی نیست، تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشکلاتی از جمله قوانین و مشکلات تصمیماتی و مدیریتی مواجه هستند که باید این مسائل و مشکلات شناسایی و رفع شوند تا واحدهای تولیدی در استان بتوانند با ظرفیت اسمی خود فعالیت کنند.

خبیر بر ضرورت تسهیل شرایط فعالیت صنایع و سرمایه‌ گذاران تاکید کرد و ادامه داد: از مشکلات سرمایه گذاران دریافت مجوز است که در این زمینه باید همکاری لازم با آنان صورت گیرد و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌ های مختلف صادر شود.

 وی همچنین پراکنش نامتوازن صنایع در استان را از دیگر مشکلات مطرح کرد و اذعان داشت: این موضوع موجب مهاجرت مردم به مناطقی می ‌شود که تمرکز صنایع در این مناطق بیشتر است و این باعث به وجود آمدن مشکلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای استان خواهد شد.

وی بر ضرورت تشویق سرمایه گذاران تاکید کرد و یاد آور شد: باید برای کارآفرینی و سرمایه ‌گذاری در خوزستان مشوق‌ های خوبی در نظر گرفته شود و به ویژه تدابیری اندیشیده شود تا سرمایه ‌گذاران به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم ترغیب شوند.

سرپرست استانداری خوزستان خاطر  نشان کرد: یارانه هایی برای واحدهای صنعتی پیش بینی شده که پرداخت این یارانه ها می تواند کمک بسیاری به آنها و به ویژه واحدهای كوچک باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر