کد خبر: 777655
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
حاشيه‌اي بر انتشار اثر«حركت امام خميني و تجديد حيات اسلام»
شيخ راشد الغنوشي رهبر حركت اسلامي النهضه تونس كه در مراسم دومين سالگرد رحلت امام خميني(ره) شركت داشت...
آيت‌الله سيدهادي خسروشاهي
شيخ راشد الغنوشي رهبر حركت اسلامي النهضه تونس كه در مراسم دومين سالگرد رحلت امام خميني(ره) شركت داشت و در ميزگرد فلسطين در انديشه‌هاي امام خميني سخنراني كرد، ديدگاه خود را درباره امام خميني و رهبري نهضت‌هاي اسلامي از ساليان پيش به‌طور صريح و آشكار نوشته و در مطبوعات اسلامي تونس منتشر ساخته است.
صراحت و بي‌پروايي شيخ راشد الغنوشي در اين زمينه او را بارها در كشور خويش به زندان و دادگاه كشانيد و سرانجام در دوران حبيب بورقيبه پير فرتوت استعمار در يك دادگاه سفارشي محكوم به اعدام شد. . . ولي ژنرال بن علي وزير كشور تونس با كودتايي بورقيبه را بركنار كرد و راشد هم از چوبه دار رهايي يافت. . . اما توطئه ضد حركت اسلامي تونس پايان نيافته بود و اين بار زير پوشش دموكراسي و دعوت به آشتي ملي به ذبح غير‌شرعي حركت اسلامي تونس پرداختند و جرم هواداران و رهبران آن تنها اين بود كه حاضر به گذشت از اصول و مباني عقيدتي نبودند.
در ساليان بعد، به اتهام واهي كشف كودتا صدها نظر از اعضا و كادرهاي برجسته حركت اسلامي النهضه دستگير و به شكنجه‌گاه‌ها گسيل شده‌اند و هفته قبل وزير كشور تونس آشكارا اعلام كرد:‌«مسلمانان تونس در حركت خود هنوز از روش انقلاب اسلامي ايران الهام مي‌گيرند» و دين را به مثابه جرمي تلقي كرد كه گويا رهروان آن بايد به مسلخ كشانيده شوند.
به دنبال همين سياست فاشيستي و ضد مردمي بود كه متأسفانه چندي پس از آن رسماً اعلام شد كه استاد عبدالرؤوف العريبي از اعضاي شوراي مركزي النهضه پس از تحمل 20 روز شكنجه ضد‌انساني به دست دژخيمان در زندان به شهادت رسيد و جنازه او تحويل خانواده‌اش داده شد تا عبرتي براي سايرين شود!
اوج بي‌شرمي پس از اين جنايت، وقتي آشكار شد كه روزنامه الشرق‌الاوسط وابسته به آل‌سعود مورخ 12 ذي‌القعده 1411 چاپ لندن، رسماً در صفحه اول خود نوشت:«مقامات دولت تونس از پليس جنايي بين‌المللي (اينترپل) خواسته‌اند 10 نفر از رهبران حركت اسلامي النهضه را كه راشد الغنوشي هم جزو آنها بود، به اتهام توطئه براي سرنگوني رژيم! دستگير كند و به آن دولت تحويل بدهد!؟»
و اين البته يك سوي قضيه بود و در سوي ديگر طبق اطلاع موثق، توطئه ترور و تصفيه فيزيكي شيخ راشد الغنوشي در خارج از كشور هم‌اكنون يكي از برنامه‌هاي جدي امپرياليسم جهاني و مزدوران عرب‌زبان او تلقي مي‌شد. ترديدي نبود كه فاشيست‌هاي جديد به توطئه‌هاي خود ادامه خواهند داد، ولي در قبال آن حركت‌هاي اسلامي در سراسر دنيا هم به جنبش انقلابي و ضد استكباري خود تا آخرين نفر ادامه دادند و خواهند داد و به‌‌رغم توطئه‌هاي خائنانه عرب‌زبانان در سركوب جنبش‌هاي اسلامي و ترور جوانان مسلمان در روز روشن و در ميان مردم و حتي در داخل مساجد، در مصر، فلسطين، تونس و... به نبرد نابرابر خود عليه دشمن مستكبر و عوامل داخلي آن تداوم بخشيدند و نهايتا نيز به پيروزي رسيدند. به يقين در اين نبرد كه همچنان در ابعاد گوناگون ادامه دارد، پيروزي نهايي از آن بندگان صالح خداوند خواهد بود و دشمنان جز بدنامي و سرافكندگي در قبال خدا، خلق و تاريخ بهره ديگري نخواهند داشت.
براي شناخت بهتر انديشه‌هاي راشد الغنوشي بحث وي را درباره حركت امام خميني و تجديد حيات اسلام كه در اولين سالگرد رحلت حضرت امام خميني (قده)ترجمه كردم پس از مقدمه كوتاهي همراه يكي دو گفت‌وگو با وي به مناسبت برگزاري نهمين كنفرانس انديشه اسلامي يكجا در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌دهيم. به اميد آنكه مورد قبول حق تعالي قرار گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار