کد خبر: 777412
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
پارک جنگلی زیبای "ناژوان" با وسعت ۱۲۰۰ هکتار در حاشیه شمالی و جنوبی رودخانه زاینده رود واقع شده است و این گردشگاه یکی از نقاط سرسبز و خرم حاشیه زاینده رود می باشد که سرچشمه اکثر مادی های شهر اصفهان است.ناژوان دارای مراکز گردشگری متنوعی چون باغ پرندگان، باغ موزه پروانه ها و پارک آبی کودکان و نیز باغ پرندگان می باشد و یک جاذبه گردشگری کامل محسوب می شود.بیشه ناژوان بعد از زاینده رود دومین میراث طبیعی باغشهر اصفهان است .
راضیه کشاورز

پارک طبیعی ناژوان زیر نظر مدیریت طرح ساماندهی ناژوان و صفه شهرداری اصفهان با هدف حفظ و احیاء طبیعت در عین بهره وری از آن به منظور گذراندن اوقات فراغت شهروندان است که برای آگاهی از فعالیت های انجام شده در این پارک ساحلی ، با "حسن شفیعی - مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان" به گفتگو نشستیم؛
تاکنون چه طرح هایی در منطقه ناژوان اجرا شده است؟
با توجه به حساسیت بالای شهروندان و مسئولان شهر به خصوص شخص شهردار ، اولویت اول ما در ناژوان حفظ و احیای فضای سبز و سبزینگی ناژوان بوده است.این مهم در بودجه بندی هم مورد تاکید قرار گرفته و در راستای این سیاست برنامه های خوبی را به منظور حفظ سبزینگی ناژوان – این بیشه زار زیبا که از اصفهان قدیم به یادگار مانده است ، برای سال جدید خواهیم داشت.
ناژوان ریه تنفسی شهر اصفهان به شمار می رود از این رو برای احیای سبزینگی آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.
در راستای این سیاست ، اجرای شبکه کلکتور آب فضای سبز ناژوان را در دستور کار داریم ، هر چند سالهای گذشته هم شاهد افتتاح مخزن 2000 متر مکعبی آب به جهت کلکتور آب فضای سبز ضلع جنوب رودخانه بوده ایم .
امیدواریم سال جاری هم با حمایت های جدی بخش های مختلف شهرداری ، مخزن آب ضلع شمال ناژوان هم در دستور کار قرار گیرد تا یک کلکتور فضای سبز خوبی را در دو سوی رودخانه زاینده رود شاهد باشیم.
وضعیت درختکاری در ناژوان چگونه بوده است؟
مجموعه ناژوان یک مجموعه غنی کاشت درختان است. تراکم بالای درختان ناژوان همیشه مثال زدنی بوده است و ما نیز سعی کرده ایم این تراکم را حفظ و حتی آن را افزایش دهیم .به همین جهت از ابتدای محدوده ناژوان از کنار پل وحید تا پل سوم (پل ورودی باغ پرندگان) در سال 94 در نقاطی که درختان دچار بیماری یا دیگر مسائل شدند، بالغ بر 17 هزار اصله درخت از گونه های مختلف متناسب با اقلیم اصفهان واکاری شده است.
از ديگر امکانات مورد توجه اين منطقه به چه مواردي مي توان اشاره کرد؟
همیشه در اصفهان از "ناژوان" به عنوان نقطه گردشگری که ریشه در تاریخ اصفهان دارد، یاد می شود و یکی از اولویت های گردشگرانی که از اصفهان بازدید می کنند، دیدن طبیعت زیبای ناژوان است.
در بیشه زار ناژوان باغ پرندگان واقع شده، باغی که زیبایی و عظمت آن در کشور بی نظیر است و یا باغ خزندگان، باغ پروانه ها ، جاده سلامت ، تله سیژ و دیگر امکانات و جاذبه هایی که نظر هر گردشگری را به سمت خود جلب می کند.
اولین آکواریوم بزرگ کشور در ناژوان به بهره برداری رسید و در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی از گردشگران بود؛این مجموعه به صورت یک دنیای 35 متری زیرآب ، در بردارنده گونه هاي مختلف آبزیان ، ماهیان آب های شور و شیرین و ستاره دریایی از 5 اقیانوس دنیا است.
آکواریوم ناژوان، بزرگترین آکواریوم در خاورمیانه به شمار می رود و این پروژه همسو با استانداردهای جهانی و در نوع خود منحصر به فرد است.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زنده رود
|
United States
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
اولویت اول اصفهان و اولین و بزرگترین مطالبه مردم از مسئولین، بازگرداندن زنده رودش است. بدون زاینده رود اصفهان خواهد مرد. #زاینده_رود_را_همیشه_زنده_میخواهیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار