کد خبر: 772910
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
با اعلام آراي داوران سي و يکمين جشنواره موسيقي فجر، عليرضا قرباني توانست عنوان بهترين خواننده ايران را به دست بياورد و صاحب جايزه باربد شود.
محمد صادقی
نخستين دوره برگزاري جايزه باربد در سي و يکمين جشنواره موسيقي فجر با شناخت برگزيدگان به پايان رسيد. در اين مراسم که در تالار وحدت برگزار شد، خوانندگان برتر و آلبوم‌هاي موسيقي برتر معرفي و تقدير شدند.
در اين مراسم که با حضور حسين فريدون، برادر رئيس‌جمهور برگزار شد، علي جنتي وزير ارشاد به سخنراني پرداخت و از لغو برخي از کنسرت‌هاي مجوزدار گلايه کرد. جنتي گفت: ما به کساني که دغدغه ديني دارند، اطمينان مي‌دهيم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن پاسخگويي به شئون ديني، کاملاً با ايجاد يک فضاي سالم و قانونمند اجراهاي زنده موسيقي موافق است. بي‌ترديد موسيقي ايراني در تمام حوزه‌هاي آن جايگاه بسيار ارزشمندي دارد، کما اينکه بسياري از حکيمان ما در زمينه موسيقي تبحر بسيار زيادي داشتند. اما برندگان اولين جايزه باربد که در اين مراسم معرفي شدند به اين شرح هستند: در بخش موسيقي کلاسيک بهترين خواننده «امين هرمند» و بهترين آلبوم «باغ ايراني» شهرداد روحاني، در بهش موسيقي تلفيقي بهترين آهنگساز گروه «دارکوب» و بهترين آلبوم «ماه و ماهي» اثر حجت اشرف‌زاده. در بخش موسيقي پاپ محمد اصفهاني موفق شد با آلبوم «شکوه» عنوان بهترين خواننده پاپ کشور را به دست آورد. در اين بخش گروه «چارتار» بهترين آهنگسازي را به دست آورد. بهترين آلبوم پاپ نيز به «عشق يعني» اثر فريدون آسرايي رسيد. در بخش موسيقي ايراني اردشير کامکار براي «يقين گمشده» و عليرضا قرباني براي «قطره‌هاي باران» عنوان برترين‌ها را به دست آوردند. در همين بخش هوشنگ کامکار براي آلبوم «کوچ بنفشه‌ها» عنوان بهترين آهنگسازي را به دست آورد و در نهايت تهمورث پورناظري و همايون شجريان براي آلبوم «نه فرشته‌ام نه شيطان» جايزه ويژه جشنواره را به دست آوردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار