کد خبر: 772151
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
اين روزها با پايان يافتن جشنواره‌هاي فجر و فرا رسيدن روزهاي پاياني سال، سالن‌هاي تئاتر هم به روال شلوغي شب عيد خيابان‌ها، شب‌هاي پرترافيکي را پشت سر مي‌گذرانند.
سپيده آماده
به گزارش «جوان»، تئاتر باران پس از پايان جشنواره تئاتر فجر، نمايش طنز و پرمخاطب «مضحکه شبيه قتل» را که در نيمه اول امسال در سالن اصلي تئاترشهر اجرا شده بود، براي سانس ساعت 20 بهمن و اسفند به صحنه برده است. نمايش «مضحکه شبيه به قتل» به کارگرداني حسين کياني که براي اولين بار 12 سال پيش اجرا شده بود با بازي شهرام حقيقت‌دوست، نگار عابدي، حبيب دهقان‌نسب، الهام پاوه‌نژاد، مسعود ميرطاهري و رؤيا ميرعلمي داستان طنزي را در دل تاريخ قاجاريه روايت مي‌کند. سالن‌هاي تئاترشهر هم پس از پايان جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر ميزبان پنج اثر نمايشي شد و به اين ترتيب «چمدان»، «کوپن»، «گنجفه»، «ديوان غربي شرقي» و «همتون منو ميشناسين» در سالن‌هاي اين مجموعه به اجرا درآمدند. «چمدان» به کارگرداني فرهاد آئيش و با بازي شقايق فراهاني، مائده طهماسبي، شبنم فرشادجو و رامين ناصرنصير درباره يک راز پنهان در یک خانه است. چمدان تا پايان اسفندماه هر شب به جز شنبه‌ها در ساعت 19:30 در تالار اصلي به صحنه مي‌رود. تالار چهارسو هم پس از پايان جشنواره ميزبان نمايش «ديوان غربي شرقي» به نويسندگي و کارگرداني محسن حسيني است و رؤيا نونهالي، روزبه مهر و مرواريد مهر از بازيگران اين نمايش هستند.
نمايش«کوپن» به نويسندگي سپيده خمسه‌نژاد و کارگرداني سيدجواد روشن هم از ديگر نمايش‌هاي مجموعه تئاترشهر است که ساعت 17:30 ميزبان علاقه‌مندان تئاتر در تالار سايه مي‌شود. «گنجفه» نوشين تبريزي و «همتون منو ميشناسين» به کارگرداني سامان ارسطو هم ديگر اجراهاي مجموعه تئاترشهر هستند که به ترتيب در سالن‌هاي سايه و پلاتوي اجراي مقابل ديدگان مخاطبان قرار مي‌گيرند.
تماشاخانه ايرانشهر هم با پايان يافتن جشنواره فجر ميزبان نمايش «کرگدن» به کارگرداني نصير ملکي‌جو و «مالي سوييني» به کارگرداني مرتضي ميرمنتظمي در سالن استاد ناظرزاده‌کرماني و همچنين دو نمايش «رقص مرگ بي‌لالا» به کارگرداني ياسر خاسب و «داستان‌هاي ميان‌رودان» به کارگرداني علي شمس در سالن استاد سمندريان خواهد بود. «کرگدن» به کارگرداني نصير ملکي‌جو اقتباسي از نمايشنامه اوژن يونسکو است و به‌رغم ساير آثار اين کارگران ديالوگ دارد. نمايش «مالي سوييني» به کارگرداني مرتضي ميرمنتظمي با بازي صابر ابر و الهام کردا روايتگر زندگي زني نابيناست که به اصرار همسرش چشم‌هايش را عمل مي‌کند و پس از وارد شدن به دنياي بينايان، ماجراهايي در آنجا برايش رخ مي‌دهد. با نگاه کردن به نام‌هايي که اين روزها بر سن سالن‌هاي تئاتر هنرنمايي مي‌کنند، مي‌توان انتظار شب‌هاي شلوغي را سالن‌هاي تئاتر سطح شهر در دل ترافيک شب عيد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار