کد خبر: 766484
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
وزیر بهداشت با انتقاد از نگاه سوسیالیستی حاکم بر سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت، گفت: من کشوری را نمی‌شناسم که با این سیاست حوزه سلامت موفقی داشته باشد.
دکتر سید حسن هاشمی صبح سه‌شنبه در اولین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت، گفت: متاسفانه در حوزه سلامت به دلایل مختلف شاهد عقب‌ماندگی‌هایی هستیم که ناشی از عدم تعریف صحیح برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بوده است.

وی با انتقاد از اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت صرفاً به اختیار صاحبان همان حرفه است، تاکید کرد: با پول گران پزشکان برای ساخت بیمارستان و همچنین واردات تجهیزات پزشکی، نمی‌توان به موفقیت سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت امیدوار بود.

وزیر بهداشت افزود: مهمترین مشکل ما متقاعد کردن دوستانی است که معتقدند حوزه سلامت یک حوزه حاکمیتی است و دولت باید منابع را در اختیار بگذارد.

هاشمی با انتقاد از نگاه سوسیالیستی که به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت وجود دارد، تاکید کرد: من کشوری را نمی‌شناسم که بخواهد خدماتش را به این شکل در اختیار مردم قرار دهد و حوزه سلامت موفقی داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز با توجه به توفیقات نظام در برداشتن تحریم‌ها، عرصه جدیدی ایجاد شده است که بخش خصوصی می‌تواند ورود می‌کند.

سرمایه در گردش در این حوزه سلامت بیش از نفت و گاز است

وزیر بهداشت با اشاره به کمپانی‌های موفق دنیا که در طول ۲۰ سال گذشته به سراغ حوزه سلامت آمده‌اند، گفت: سرمایه در گردش در این حوزه بیش از نفت و گاز است.

وی همچنین از صنعت دارویی به عنوان یک بخش استراتژیک در حوزه سلامت نام برد و گفت: صنعت دارویی کشور برای اینکه بتواند در بازارهای بین‌المللی رقابت کند، می‌بایست نوسازی شود.

هاشمی همچنین به موضوع بیمارستان‌سازی در کشور اشاره کرد و گفت: با مدلی که با پول پزشکان بیمارستان‌ها را اداره می‌کنیم ممکن است این کار اقتصادی نباشد زیرا سال‌هاست که این مدل اداره بیمارستان‌ها در دنیا برچیده شده است.

وزیر بهداشت بر ضرورت اجاره زنجیره‌ای بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: باید تابوشکنی در حوزه سرمایه‌گذاری سلامت صورت بگیرد که این امر به نفع مردم خواهد بود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار