کد خبر: 765235
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته:
روستای شیخ شبان در چهارمحال و بختیاری،با توجه به تقویت کارگاه های تولید گل خاتم به قطب اصلی این رشته در کشور تبدیل می شود.
حمیرا رحیمی
فرماندار شهرستان بن گفت:با توجه به اختصاص شش میلیارد و 300میلیون ریال برای حمایت از مشاغل خانگی این شهرستان، بخشی از این اعتبار در اختیار خاتم کاری قرار می گیرد.
کمال اکبریان افزود:بنیاد علوی برای حمایت از صنایع دستی و مشاغل خانگی این شهرستان 500میلیون ریال تخصیص داده است،که بخشی از این اعتبار برای حمایت از تولید خاتم اختصاص می یابد. 
وی تصریح کرد:هم اکنون 400نفر در روستای شیخ شبان با صنایع دستی تولید گل خاتم آشنا هستند و با حمایت از این صنعت دستی و تجهیز کارگاه ها و اختصاص سرمایه در گردش برای فعالان این بخش، بزودی این منطقه در ایران قطب اصلی تولید خاتم می شود.
هنر خاتم یکی از هنرهای زیبا و ماندگار تاریخ صنایع دستی ایران است که از دیرباز هنرمندان فلات مرکزی ایران از جمله اصفهان به آن مشغول بوده و این هنر از اصفهان به چهارمحال و بختیاری منتقل شده است. 
در بین هنرهای صناعی دستی، خاتم کاری هنری بسیار زیبا و منحصر به فرد ایرانیان است، که در آن چوب خشک مرده، جلوه ای از حیات زیبای دیده شدن آفریده می شود. 
اکنون گل صنعت خاتم کاری روستای شیخ شبان در شهرستان شهرکرد شهرتی ملی و جهانی یافته است. 
در حال حاضر بیش از‎ 400نفر در چهارمحال و بختیاری در رشته خاتم کاری فعال اند و سالانه بیش از ‎ 300هزار گل یا قامه خاتم در استان تولید و روانه بازار می کنند. 
ارزش افزوده محصول خاتم ‎ 300درصد است و مواد اولیه این محصول شامل چوب، استخوان، سیم مسی و مفتول است. 
روستای شیخ شبان در30 کیلومتری مرکز چهارمحال وبختیاری واقع شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر