کد خبر: 761911
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
انجام فعالیت های ورزشی در کمتر از 30 دقیقه می تواند بیماری آرتروز و سایر بیماری‌های ورم مفصلی را به‌خصوص در ناحیه دست‌ها کاهش و تسکین دهد.
بیماری آرتروز باعث ایجاد التهاب، درد و گرفتگی ماهیچه‌ها و عضلات می‌شود و ممکن است انجام فعالیت‌های بسیار ساده را دشوار و یا غیرممکن کند. گاهی اوقات برای جلوگیری از دردها و مشکلات ناشی از آرتروز و بیماری‌های مفصلی درمان‌های دارویی یا تزریق آستروئید تجویز می‌شود. در شرایطی که بدن افراد در مقابل این درمان‌ها مقاومت نشان می‌دهد عمل‌های جراحی نیز پیشنهاد می‌شود.
 
 
در میان درمان‌های متفاوت برای آرتروز و بیماری‌های مفصلی، تحقیقات حاکی از آن است که انجام تمرینات و فعالیت‌های ورزشی برای تسکین یا کاهش دردهای ناشی ازاین بیماری به‌خصوص در ناحیه دست می‌تواند تاثیرگذار باشد.  
 
 
تمریناتی که در این قسمت آورده شده است می‌تواند در همه جا انجام شود و به انعطاف و راحتی مفصل‌های دست کمک می‌کند:
 
 
مشت کردن دست

بدون اینکه بازوی خود را بکشید دستتان را بالا بیاورید و آن را صاف نگه دارید، سپس به‌آرامی دستانتان را خم و آن را مچ کنید به‌طوری که انگشت شست بیرون از مچ قرار گیرد. مراقب باشید که این کا را به‌آرامی انجام دهید و به دستانتان فشار نیاورید. پس از اینکه دستانتان را مشت کردید کمی صبر کنید و سپس آن را باز کنید تا جایی که انگشتانتان صاف شود. این کار را 10 مرتبه با یک دست انجام دهید. سپس با دست دیگر این ورزش را تکرار کنید.
 
 
خم کردن انگشتان

شروع این فعالیت مثل قبلی است. بعد از صاف نگه داشتن دست شست دستتان را تا جایی خم کنید تا به کف دست برسد . سایر انگشتان را در حالت صاف نگه دارید و آن‌ها را خم نکنید. تا 10 ثانیه دستتان را در همان حال نگه دارید و سپس به‌آرامی آن را به حالت اول برگردانید. این کار را برای تک تک انشگتان تکرار کنید و سپس روی دست دیگر کار کنید.
 
 
کشیدگی شست دست

این حالت مثل حالت قبل است فقط یه جای اینکه انگشتتان را به کف دست برسانید سعی کنید تا آن‌جا که می‌شود آن را بکشید و چند لحظه در آن حالت بمانید و سپس آن را به آرامی باز کنید. این کار را 10 مرتبه تکرار کنید و دستتان را عوض کنید.
 
 
بالا بردن انگشتان

دستتان را روی میز بگذارید به طوری که کف دستتان روی میز و انگشتانتان جدا از هم قرار گیرد. به‌آرامی شستتان را تا آنجا که می‌شود بلند کنید و چند دقیقه آن را در همان حالت نگه دارید و سپس آن را پایین بیاورید. این کار را برای تمام انگشتان تکرار کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار