کد خبر: 757286
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
امام جمعه شهرکرد:
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: دشمن در قالب جریان نفوذ قصد استحاله و توقف بالندگی اسلام را دارد.
حمیرا رحیمی
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: نظام استکباری به دنبال کمرنگ کردن اسلام راستین و ترویج اسلام بی خاصیت است زیرا این گونه اسلامی برای منافع استکبار خطری ندارد.
وی ادامه داد: در جریان پدیده نفوذ، دشمنان اسلام قصد دارند تفکر دولتی را جایگزین تفکر ولایی کرده و به جای اسلامی فکر کردن، خودباختگی را در میان جامعه اسلامی ترویج کنند.
حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: تحریف اصول افکار امام راحل و ایجاد تردید درمیان جامعه اسلامی از دیگر برنامه هایی است که دشمن درجریان پدیده نفوذ برای اجرای آن تلاش می کند.
وی با تسلیت رحلت پیامبر اسلام صلی الله و علیه و اله و امام حسن علیه السلام گفت: درهمایش عظیم اربعین حسینی علیه السلام با وجود تهدیدهایی که صورت گرفته بود، با حضور شیعیان از 60 کشور جهان، دشمنان اسلام قدرت پیروان مکتب اهل بیت علیها السلام را دیدند و این چیزی است که دشمنان اسلام از آن می هراسند.
خطیب جمعه شهرکرد زنده نگه داشتن اسلام ناب را مهمترین مسوولیت همه مسلمانان به خصوص پیروان مکتب اهل بیت علیها السلام دانست و تصریح کرد: اسلام ظرفیت رشد و بالندگی جامعه انسانی را دارد و همه باید در مسیر عمل به آموزه های اسلامی حرکت کنند.
حجت الاسلام نکونام با تشریح وضعیت منطقه خاورمیانه گفت: آمریکا به دنبال براندازی تروریسم در این منطقه نیست و مهمترین دلایل آن نیز جلوگیری از رشد جمهوری اسلامی، فروش سلاح به کشورهای منطقه و برخورداری از بهانه ای برای حضور طولانی مدت در منطقه است.
وی یادآور شد: برخی نظام های موجود در منطقه خاورمیانه نیز بقاء خود را در سایه حضور آمریکا در منطقه می دانند و از ظرفیت های اسلام غافل شده اند.
امام جمعه شهرکرد گفت: مبارزه ایران و روسیه با گروه های تروریستی در منطقه برای جلوگیری از ورود این عناصر به داخل کشورهایشان است و اگر امروز با این گروه ها در عراق و سوریه مبارزه نشود، باید در خانه خود با این گروه ها به مبارزه برخیزیم.
وی همچنین با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان باید ظرفیت های علمی، فرهنگی و سیاسی خود را افزایش دهند و با بصیرت سیاسی در عرصه فرهنگی که همان فرهنگ اسلام است، حضوری فعال داشته باشند.
خطیب جمعه شهرکرد همچنین با انتقاد از پروازهای اندک فرودگاه شهرکرد گفت: این فرودگاه حداقل باید روزی یک پرواز داشته باشد و از مسوولان انتظار می رود برای تحقق این مهم تلاش بیشتری کنند.
حجت الاسلام نکونام با گرامیداشت هفته وقف، جلب اعتماد مردم از سوی متولیان امور وقف برای مشارکت بیشتر در این صدقه جاریه را خواستار شد.
وی همچنین از مسوولان صنعت بیمه خواست نگاه خدمت رسانی را جایگزین نگاه منفعت طلبانه از بیمه کنند و یادآور شد: بخش قابل توجهی از جامعه از خدمات بیمه رضایت ندارند، به خصوص کشاورزان در زمینه خسارت محصولات بیمه شده، از وضعیت پرداخت خسارات رضایت ندارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر