کد خبر: 755851
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
در دومین روز از هفته بسیج:
نخستین مرکز رشد و خلاقیت باقرالعلوم(ع) در اهواز روز دوشنبه با حضور جمعی از فرماندهان سپاه حضرت ولی عصر(عج) ، سپاه ناحیه امام علی( ع ) و مسئولان پارک علم و فناوری خوزستان و دانشگاه شهید چمران به بهره برداری رسید.
مسئول هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) گفت: خوزستان باتوجه به استعدادهایی که در زمینه علمی دارد همواره در جشنواره های مرکزی رتبه های برتر را داشته است.
سرهنگ عبدالناصر ندایعلی در حاشیه بهره برداری از این مرکز افزود: در این مرکز نخبگان بر اساس طرحی که ارائه می دهند از آنها حمایت مادی و معنوی صورت می گیرد و پس از به ثبت رساندن طرح ها آنها را مورد حمایت قرار می دهیم.
وی گفت: باتوجه به استعدادهای خوبی که در این بخش وجود دارد تاکنون طرح های خوبی به ثبت رسیده و به همین منظور در بحث حمایت های مالی تا جایی که در توان داشته باشیم نخبگان را حمایت می کنیم.
وی بیان کرد: با ایجاد رقابت در بین نخبگان و فعالیت های علمی آنها در این مرکز می توان خدمات بزرگی را به اقتصاد کشور ارایه داد.
ندایعلی گفت: هم اکنون دو مرکز رشد و خلاقیت در اهواز و دزفول به بهره برداری رسیده و در تلاشیم که این مراکز را توسعه دهیم.
مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان اظهارکرد:این مرکز محل خوبی برای افراد نخبه، خلاق و نوآور است که ایده هایی را که در ذهن دارند به مرحله ظهور برسانند.
خالد گمار افزود: در این مرکز باتوجه به حمایت های مادی و معنوی که از افراد صورت می گیرد آنها می توانند نمونه طرح های خود را که مورد آزمایش قرار گرفته و یا اختراع آنها به ثبت رسیده به بازار تجاری ارایه دهند.
وی ادامه داد: در این مرکز بیشتر امکانات و تجهیزات لازم برای استفاده نخبگان برای تقویت طرح های خود فراهم است و در کنار آن نیز تسهیلات بدون کمک 50 تا 100 میلیون ریالی نیز در اختیار آنها قرار می گیرد تا بتوانند نمونه اولیه خود را تولید کنند.
وی بیان کرد: در دانشگاه ها و مراکز علمی افراد به تولید علم می پردازند اما برای نافع کردن این علم نیاز به یک مرکز رشد احساس می شد که امید می رود این افراد بتوانند از طریق این مرکز، اختراعات خود را در قالب شرکت های دانش بنیان به بازار عرضه کنند.
رئیس بنیاد نخبگان خوزستان نیز گفت: بنیاد نخبگان با برگزاری جشنواره هایی نظیر رویش نخبگان برجسته را شناسایی می کند و زمانی که اختراعات از ایده به پدیده و از علم به عمل تبدیل شد این مراکز می توانند به خوبی نخبگان استان را حمایت کنند تا این ایده ها تجاری سازی شود.
علیرضا زرآسوندی افزود: هم اکنون مشکل اصلی نخبگان در ابتدای چرخه دانش بنیان تبدیل ایده به پدیده است که بهترین جایی که می تواند این مشکل را برطرف سازند این مراکز علمی رشد و خلاقیت است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا باتوجه به ظرفیت و استعدادهایی که در خوزستان است تعداد مراکز علمی پایین است، گفت: این مراکز بر اساس یک پایش ایجاد می شوند؛ خوزستان اگرچه یک استان صنعتی و بزرگ است اما نسبت به سایر استان های بزرگ وابستگی بیشتری به بودجه دولت دارد و در ابتدا باید فرهنگ وجود چنین مراکز علمی را ترویج دهیم و پس از آن به دنبال افزایش تعداد این مراکز باشیم.
مرکز رشد و خلاقیت باقرالعلوم اهواز زیر نظر معاونت علمی پژوهشی و فناوری سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) خوزستان در منطقه زیتون کارمندی اهواز با هدف حمایت از نخبگان خوزستان راه اندازی شد. همزمان با این مرکز یک مرکز رشد و خلاقیت علمی دیگر نیز در شهرستان دزفول به بهره برداری رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر