کد خبر: 755028
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
پرونده بازي فولاد- استقلال روي ميز كميته انضباطي
پرونده هفته دوازدهم ليگ برتر روز گذشته با برتري پرسپوليس برابر استقلال اهواز در سايه تدابير امنيتي شديد در آزادي بسته شد؛ بردي كه صعودي چند پله‌اي براي سرخپوشان به همراه داشت و پرسپوليس در پي آن از سكوي يازدهم به سكوي هفتم جدول رسيد، اما...
دنیا حیدری
پرونده هفته دوازدهم ليگ برتر روز گذشته با برتري پرسپوليس برابر استقلال اهواز در سايه تدابير امنيتي شديد در آزادي بسته شد؛ بردي كه صعودي چند پله‌اي براي سرخپوشان به همراه داشت و پرسپوليس در پي آن از سكوي يازدهم به سكوي هفتم جدول رسيد، اما ديروز اتفاقات رخ داده در بازي استقلال و فولاد اهواز هم خبرهاي زيادي را در پي داشت، گويا اهوازي‌ها بايد منتظر برخوردهاي سختي باشند.
  
برخورد با مسببان اتفاقات اهواز
اشتباهات داوري كه طي هفته‌هاي گذشته دردسرهاي زيادي را به بار آورده بود، اين بار در اهواز فاجعه به بار آورد. هواداران فولاد كه از نتيجه‌ نگرفتن اين تيم در فصل جاري و قبول شكستي ديگر در خانه به شدت ناراضي بودند، در پي اشتباه داوري در قبول گل دوم استقلال، جو ورزشگاه را به هم ريختند. شكستن هزار صندلي و آتش زدن آنها، شكستن شيشه‌هاي سالن كنفرانس كه منجر به لغو كنفرانس مربيان شد، پرتاب سنگ و شرايط نامناسبي كه هواداران عصباني فولاد در پي يك باخت ديگر اين تيم و اشتباه داوري به وجود آوردند، حتي باعث حبس بازيكنان مهمان و ميزبان در رختكن شد و كار را به جايي رساند كه علاوه بر دخالت نيروهاي انتظامي، پاي آتش‌نشاني نيز به غدير اهواز كشيده شد تا آتش خشم هواداران را كه روي سكوها شعله مي‌كشيد، خاموش كند، اما استقلالي‌ها كه بايد براي رسيدن به پرواز ورزشگاه را ترك مي‌كردند، مجبور شدند سوار اتوبوس شوند كه متأسفانه در اين بين شيشه اتوبوس استقلالي‌ها نيز با سنگ‌هايي كه پرتاب مي‌شد، شكسته شد و جو را ناامن‌تر كرد.
حسن‌زاده، رئيس كميته‌ انضباطي فدراسيون فوتبال درباره برخورد با اتفاقات ورزشگاه غدير اهواز گفت كه در اين زمينه منتظر گزارش مقامات رسمي هستيم: «به زودي سازمان ليگ گزارش اتفاقات اين بازي را ارائه مي‌دهد تا در اين زمينه تصميم‌گيري‌هاي لازم صورت گيرد و قطعاً در اين زمينه تصميم‌گيري جدي خواهيم كرد.»
 
تدابير امنيتي شديد
بعد از اتفاقات اهواز، نوبت به تدابير شديد امنيتي قبل از بازي پرسپوليس- استقلال اهواز بود تا همگان را متعجب كند. مأموران انتظامي قبل از اين بازي تمام خودروهايي كه قصد ورود به ورزشگاه را داشتند، مورد بازرسي شديد قرار دادند. اين تدابير امنيتي به اندازه‌اي بود كه حتي بازيكنان استقلال هم كه در زمين شماره دو آزادي تمرين داشتند براي نخستين بار قبل از ورود مورد بازرسي بدني قرار گرفتند. در پي تشديد تدابير امنيتي در ورزشگاه آزادي، رضا حسني‌خو، مديركل حراست وزارت ورزش و جوانان با رد هرگونه تهديد امنيتي در بازي پرسپوليس گفت كه تدابير ويژه امنيتي پيش از اين بازي صرفاً جنبه پيشگيرانه دارد: «موضوع پيشگيري همواره در دستور كار ما بوده است. اتفاق ويژه‌اي نيست و هيچ‌گونه تهديدي نيز وجود نداشته و هيچ ارتباطي بين اين تدابير با بمب‌گذاري‌هاي اخير در اروپا وجود ندارد. به هر حال تشخيص اين بوده كه چنين اقداماتي براي حفظ نظم و ايجاد امنيت الزامي است.»

3 امتياز و 3 پله صعود
سرخپوشان در حالي پنجمين برد اين فصل خود را كسب كردند كه ماركار آقاجانيان، لوسيانو كروز و سعيد عزيزيان از نزديك تماشاگر اين بازي بودند. برانكو در اين بازي از عاليشاه در سمت راست و فرشاد احمدزاده در سمت چپ استفاده كرده بود كه در طول بازي نشان داد يكي از بهترين تصميمات سرمربي سرخپوشان در خصوص چيدمان تركيب پرسپوليس در طول اين فصل است. پرسپوليس بازي را هجومي و رو به جلو آغاز كرد و اگر طارمي اندكي با دقت‌تر بازي مي‌كرد مي‌توانست همان دقايق ابتدايي، ‌دروازه آبي‌پوشان اهوازي را باز كند. پرسپوليس موقعيت‌هاي خوبي روي دروازه مهمان به دست آورد كه بعد از از دست رفتن چند موقعيت خوب، طارمي سرانجام در دقيقه 19 دروازه حريف را باز كرد. بعد از اين گل بر شدت حملات پرسپوليس افزوده شد. هرچند كه شاگردان حنطه نيز بيكار ننشستند و حملاتي را در جواب هجوم سرخپوشان تدارك ديدند. نيمه دوم مهمان هجومي‌تر آغاز كرد اما پرسپوليس يك بار ديگر توانست بازي را با حملات پي در پي به دست بگيرد. ضمن اينكه نوراللهي و كمال كاميابي نيا نيز همچون نيمه نخست اين اجازه را به مهاجمان حريف خصوصاً غلامي نمي‌دادند كه خيلي به محوطه جريمه پرسپوليس نفوذ كنند. پرسپوليس در اين بازي بارها موقعيت گلزني داشت و مي‌توانست تيم ته‌جدولي استقلال اهواز را با نتيجه‌اي پرگل مغلوب كند اما فرصت‌هايي كه طارمي مانند ديگر بازي‌هاي اين تيم از دست داد، فرصت برد با نتيجه‌اي پرگل را از سرخپوشان گرفت، اما هيچ يك از موقعيت‌هاي از دست رفته اين تيم مانند تك به تك دقيقه 86 كه با بي‌دقتي هرچه تمام طارمي از دست رفت، ‌آه از نهاد هواداران پرسپوليس بلند نكرد. پرسپوليس سرانجام با همان تك‌گل نيمه اول بازي را يك بر صفر برد و به رتبه هفتم جدول صعود كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار