کد خبر: 746431
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
احمد محمدتبريزي

زماني كه اولين جرقه‌هاي ناامني و آشوب در سوريه در حال برافروخته شدن بود بسياري از كارشناسان نظامي و سياسي حضور ايران در برقراري امنيت را امري بي‌فايده مي‌دانستند و به طور غرض‌ورزانه‌اي در معادلات خاورميانه نقشي براي ايران قائل نمي‌شدند. پس از زبانه كشيدن آتش كينه، اختلاف و دشمني در سوريه و پيدا شدن سر و كله داعش و سرازير شدن نيروهاي مسلح و مجهز وهابي و سلفي به عراق، ديگر كشورها به ايران به عنوان يك قدرت منطقه‌اي چشم دوختند.  هنگامي كه غربي‌ها در حرف دم از مبارزه با تروريست‌هاي داعشي مي‌زدند و در عمل حمايت‌هاي همه جانبه مالي و نظامي از آنها مي‌كردند تنها ايران بود كه بدون هيچ سروصدا و هياهويي با شهادت نيروهايش مشغول دفاع و مقابله با تروريست‌ها بود. قطعاً اگر حضور جدي ايران در ميدان نبرد سوريه و عراق نبود معلوم نمي‌شد وضعيت اين دو كشور به كجا مي‌رسيد. امروز كه تمام مردم دنيا متوجه خلق و خوي وحشيانه‌تروريست‌هاي داعشي شده‌اند بيشتر از هميشه ايران را به دليل نقش مؤثرش در جلوگيري از نفوذ گروهك‌هاي تروريستي و تكفيري مي‌ستايند. ايران خيلي زودتر از ديگر كشورهاي ديگر خطر حضور وهابي‌ها كه به قصد راه‌انداختن جنگ‌هاي ديني سلاح برداشته بودند را درك كرد و با هوشمندي تمام اجازه نداد آتش اين ناامني به مرزهاي كشورمان برسد. مطمئناً دشمنان در برنامه‌هايشان ناامن كردن مرزهاي كشورمان را در دستور كار داشتند كه اين خيال‌شان از نطفه خفه شد.
ايران امروز بهترين و كارآزموده‌ترين نيروهايش را در جنگ با وهابي‌ها از دست مي‌دهد كه شهيد حسين همداني يكي از نمونه‌هاي بارز آن است. پيش از شهيد همداني هم ايران نيروهاي باتجربه و مومني مثل حميد تقوي، جبار دريساوي و عبدالكريم غوابش را در راه دفاع از كيان سرزمين‌هاي اسلامي از دست داد تا ناامني به كشورهاي ديگر سرايت نكند.
دوران هشت ساله دفاع مقدس موهبت بزرگي بود كه در آن توانستيم افرادي تربيت كنيم كه امروز در ميانسالي كوله‌باري از تجربه هستند. تجربه هشت ساله حضور فرماندهان و رزمندگان در زمان جنگ، چنان وسعت و عظمتي به نگاه نيروهاي ايراني داده كه در هيچ دانشگاه نظامي قابل آموزش نيست. حضور تاثيرگذار چهره‌هايي همانند شهيد همداني را بايد از بركات جنگ دانست، چراكه اگر اين دوران هشت ساله نبود و اگر اين افراد با چشمان‌شان توپ و گلوله مستقيم دشمن را نمي‌ديدند حالا در صحنه نبرد كار برايشان سخت مي‌شد. شايد حضور ايران در دفاع از حيثيت شيعيان براي برخي جاي شبهه و سؤال داشته باشد ولي شهادت سردار حسين همداني اين پيام را به همه ما داد كه اگر ايران امروز در سوريه و عراق حضور نداشته باشد و هزينه ندهد نيروهاي تحت‌الحمايه آل‌سعود آتش دشمني را به مرزهايش مي‌كشانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار