کد خبر: 743286
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیشرفت زنان در عرصه های مختلف اجتماع را از برکات نظام مقدس اسلامی دانست.
معصومه صالحی

 آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بر ضرورت بازخوانی خاطرات جنگ تحمیلی تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت خاطرات جنگ، در این هفته باید همه خاطرات دوران دفاع مقدس بازخوانی و مورد تحلیل قرار گیرند.

 وی با اشاره به فرهنگ شهادت و تاثیر آن بر جامعه ایران، اضافه کرد: عزت ایران اسلامی امروز مرهون فرهنگ شهادت و ایثارگری های رزمندان دفاع مقدس است.

 آیت الله شفیعی، تصریح کرد: به راستی چه کسی فکر می‌کرد شهادت عزت ‌آور می‌شود اما اکنون مدیریتی بسیار قوی و عمیق به نام شهادت بروز و ظهور پیدا کرده که در جامعه فراگیر شده است.

 وی با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس ادامه داد: رشادت ها و نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست و این رشادت ها امروز باید برای نسل جدید باز خوانی شود.

 وی افزود: پیش از انقلاب برای زنان نقشی در جامعه قائل نبودیم و توانایی های آنان مورد استفاده قرار نمی گرفت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان پیشرفت ‌های بسیاری داشته اند که این پیشرفت ها به دلیل بها دان به شخصیت آنان از سوی جامعه اسلامی ایران بوده است.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، خاطر نشان کرد: پشیرفت زنان و حضور آنان در صحنه های مختلف اجتماعی به برکت انقلاب اسلامی است.

 وی با بیان اینکه هنوز توجه و بها دادن به زنان به حد واقعی خود نرسیده، ابراز کرد: بانوان در دوران دفاع مقدس در صحنه های مختلف حضور تاثیرگذار خود را نشان دادند و علاوه بر اینکه خود رزمنده بودند، رزمندگان دوران دفاع مقدس را نیز حمایت و پشتیبانی کردند.

 آیت الله شفیعی، تاکید کرد: در چارچوب مقدسات و مقررات اسلامی باید بانوان را معرفی کرد و آنها نیز برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیز باید تلاش کنند.

 وی در بخش دیگر سخنان خود به پشیبانی های سپاه از انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری این نهاد اشاره کرد و اذعان داشت: سپاه از برکات انقلاب اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت آن احساس شد و متوجه شدیم که از نبود سپاه چه ضرر هایی دیده ایم.

 همچنین در این همایش فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت(عج) خوزستان اظهار کرد: بانوان در دوران های مختلف نقش آفرینی کرده و علاوه بر تربیت فرزندان پاک و شایسته برای تقدیم کردن به نظام و انقلاب مسئولیت اداره خانواده را هم بر عهده داشته اند.

 سردار عباس یوسفی، با اشاره به نقش بانوان در جامعه ایران عنوان کرد: بانوان ایرانی با تمام وجود در دوران جنگ تحمیلی و حتی پس از آن در عرصه های متعدد حضوری تاثیرگذار داشته اند.

 وی بیان کرد: حضور و نقش بانوان در برهه های مختلف را به خوبی می توان لمس کرد که این حضور و تلاش باید مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر