کد خبر: 742744
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
يادداشت حاتمي‌کيا به مناسب درگذشت هما روستا
ابراهيم حاتمي‌کيا کارگردان فيلم سينمايي «از کرخه تا راين» به مناسبت درگذشت هما روستا، بازيگر پيشکسوت سينما و تئاتر که در اين فيلم هم نقش‌آفريني داشت، يادداشتي را منتشر کرد.
هادي عسگري
ابراهيم حاتمي‌کيا کارگردان فيلم سينمايي «از کرخه تا راين» به مناسبت درگذشت هما روستا، بازيگر پيشکسوت سينما و تئاتر که در اين فيلم هم نقش‌آفريني داشت، يادداشتي را منتشر کرد.
به گزارش «جوان»، هما روستا که براي معالجه بيماري سرطان در امريکا به سر مي‌برد، روز گذشته همزمان با سالروز تولدش، درگذشت. هما روستا متولد سال 1325 بود و تحصيلات خود را در زمينه هنر در روماني به پايان رسانده بود. روستا در دهه 50 همزمان با فعاليت در تئاتر در سينما نيز حضور يافت. اوج فعاليت‌هاي سينمايي هما روستا در دهه 60 و 70 بود که در فيلم‌هاي سينمايي «گزارش يک قتل»، «پرنده کوچک خوشبختي»، «تمام وسوسه‌هاي زمين»، «ملک خاتون»، «تيغ آفتاب»، «مسافران» و «از کرخه تا راين» نقش‌آفريني داشت. چندي پيش مراسم تقدير از اين بازيگر پيشکسوت در تهران برگزار و سالن نمايشي به افتخار وي «هما» ناميده شد. هما روستا همسر مرحوم حميد سمندريان استاد و کارگردان هنر نمايش بود. آخرين حضور وي در صحنه تئاتر به سال 92 و نقش‌آفريني در نمايش «باغ آلبالو» بود. روز گذشته ابتدا بهاره رهنما در صفحه اجتماعي خود خبر درگذشت هما روستا را منتشر کرد. متعاقب آن نيز ساير هنرمندان در پيام‌هايي نسبت به درگذشت اين بانوي هنرمند واکنش نشان دادند. ابراهيم حاتمي‌کيا نيز در صفحه اجتماعي خود يادداشتي را به اين شرح منتشر کرد: «پاييز را چه سخت آغاز کردي. هنوز در حيرت و عزاي مسافران کعبه بوديم که خبر آمد هما روستا پر کشيد. بانوي کرخه تا راين از ساحل اقيانوس غربت راهي سفر ابديت شد. هما روستا ديرآشنايي بود که همديگر را در کنار رود راين يافتيم و اين آشنايي ساليان سال به بهانه‌هاي مختلف تجديد شد. او در پيله خانواده ما همچون ليلاي کرخه تا راين نفوذ کرد و اين ميسر نبود مگر به خاطر منش مهربانانه اين بانوي هنرمند که وجودش از هنرش پيشي داشت. هما روستا بانوي فرهيخته هنر نمايشي اين سرزمين، نمونه متانت در رفتار و مناعت طبع در انتخاب نقش‌ها بود و در هر نقشي ظهور کرد، ماندگار شد. خدايش بيامرزد و او را قرين رحمت خويش سازد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار