کد خبر: 742742
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
در نشست خبري بيست‌و‌چهارمين جشنواره سراسري تئاتر سوره ماه اعلام شد
انتخاب نمايش منتخب مردم، توزيع 210 ميليون تومان كمك‌هزينه و جايزه و تبديل سه نمايش برتر به تله‌تئاتر سه محور اصلي نشست خبري بيست‌ و چهارمين جشنواره سراسري تئاتر سوره ماه بود.
سپيده آماده
انتخاب نمايش منتخب مردم، توزيع 210 ميليون تومان كمك‌هزينه و جايزه و تبديل سه نمايش برتر به تله‌تئاتر سه محور اصلي نشست خبري بيست‌ و چهارمين جشنواره سراسري تئاتر سوره ماه بود.
به گزارش «جوان» در ابتداي اين نشست رحمت اميني دبير جشنواره با اشاره به محوريت اهداف حوزه هنري در آثار اين دوره گفت: ما در مراكز هنري حوزه هنري را توليد محوري سرلوحه كار قرار داده‌ايم و در همين راستا اگر استان‌ها براي انجام فعاليت‌ها نياز به اساتيد مرتبط داشته باشند ما در اين زمينه همكاري خواهيم داشت. اميني با اشاره به حمايت حوزه هنري از جشنواره استاني مانند جشنواره تيرنگ كه در استان مازندران برگزار مي‌شود، اذعان كرد: ما تلاشمان را كرده‌ايم از استان‌هايي كه مايل به برگزاري جشنواره‌هاي كوچك بودند حمايت كنيم، اين حمايت با مشورت مركزهنرهاي نمايشي حوزه هنري و مراكز محافل از جشنواره استاني آغاز شده و بعد در جشنواره منطقه‌اي ادامه پيدا كرده است. وي با اشاره به حضور هنرمنداني مانند مريم معترف، حميد ابراهيمي و ابراهيم آبادي به اين دوره از جشنواره ادامه داد: در اين دوره از جشنواره تئاتر سوره ماه دو نهاد سازمان زندان‌ها و شركت پايانه‌هاي نفتي ايران با ما همكاري خواهند داشت. دبير اين دوره از جشنواره با تأكيد بر برگزاري كارگاه هايي توسط اساتيد جواني مانند ياسر خاسب، آرزو افشار، محسن رحماني و پيام فروتن در اين دوره از جشنواره تأكيد كرد: امسال نمايش‌ها از نگاه تماشاگران نيز مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند و بهترين اثر معرفي خواهد شد و تابستان سال آينده به اجراي عمومي استان‌ها اختصاص دارد. در بخش ديگري از اين نشست، محمد زرويي نصرآباد دبير اجرايي اين جشنواره گفت: طبق فراخوان تا ارديبهشت‌ماه سال جاري 580 اثر به دبيرخانه ارسال شد كه 250 اثر از تهران و 382 اثر از 24 استان كشور بود. از ميان اين تعداد آثار رسيده به دبيرخانه 51 اثر از تهران و 86 اثر از استان‌ها به مرحله بازبيني رسيد چراكه بخش تهران به صورت مجزا بازبيني شد و استان‌ها از طريق سه منطقه مورد ارزيابي قرار گرفت. زرويي نصرآباد در ادامه تصريح كرد: ما سعي مي‌كنيم از امكاناتي كه ساير نهاد‌ها دارند بهره ببريم، به عنوان مثال انتشارات سوره مهر نمايشنامه‌هاي برتر جشنواره را منتشر مي‌كند و امكانات حوزه هنري در راستاي توليد فيلم و مستند مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد. وي در پايان خاطرنشان شد: در گفت‌وگو با مدير مراكز محافل قرار شد سه كار برتر جشنواره را كه ظرفيت تبديل شدن به تله‌تئاتر دارند انتخاب كنيم و تله‌تئاتر آن را در اختيار تلويزيون يا سينماي خانگي قرار دهيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار