کد خبر: 742737
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
با دعوت از مردم براي محكوميت فاجعه منا
با همكاري خانه سينما و موزه صلح، امروز كمپيني براي روشن شدن حقايق پشت پرده فاجعه منا ايجاد مي‌شود.
محمدصادق عابديني
با همكاري خانه سينما و موزه صلح، امروز كمپيني براي روشن شدن حقايق پشت پرده فاجعه منا ايجاد مي‌شود.
روز گذشته اعضاي هيئت مديره خانه سينما طي نشستي اضطراري به بررسي فاجعه منا پرداختند. رضا ميركريمي، مدير عامل خانه سينما بعد از اين نشست گفت: حج بزرگ‌ترين آيين ديني مسلمانان جهان و از اهميت بسياري برخوردار است و هر نوع بي‌مبالاتي نسبت به حجاجي كه در اين آيين حضور مي‌يابند قابل پذيرش نيست. در مراسم حج امسال بي‌اعتنايي از سوي كساني كه مسئوليت امنيت اين مراسم را برعهده داشتند، ديده مي‌شود و به گفته شاهدان حادثه، امدادرساني به درستي صورت نگرفته و نمي‌گيرد.
ميركريمي درباره نتايج اين جلسه تصريح كرد: بسياري از دوستاني هم كه به دلايل كاري نتوانستند دراين جلسه حضور يابند به صورت تلفني و آنلاين با ما همراه بودند. در اين جلسه تصميم گرفته شد كه خانه سينما با همكاري ساير تشكل‌هاي هنري همچون خانه موسيقي و خانه تئاتر حركتي را براي بررسي ابعاد فاجعه آغاز كند و براي روشن شدن حقيقت و رسيدن به مطالبات به حق خانواده‌هاي قربانيان پيگيري لازم را انجام دهد. نهايتاً قرار شد كمپيني با همت خانه سينما و همراهي موزه صلح در جهت روشن شدن حقايق پشت پرده ماجرا آغاز شود. اين كمپين با امضاي هنرمندان كشورمان همراه خواهد شد و كميته‌اي كه ساز و كار آن مشخص مي‌شود وظيفه پيگيري موضوع و انعكاس آن را به جهانيان به عهده خواهد داشت. نقطه آغاز اين حركت، حضور پرشور هنرمندان در ساختمان وصال خانه سينما در ساعت 18 امروز خواهد بود تا با ابراز همدردي با بازماندگان تأثر و تالم سينماگران از فاجعه‌اي كه اتفاق افتاده به اطلاع عموم برسد.
مديرعامل خانه سينما تأكيد كرد: به نظر ما دولت عربستان بايد مسئوليت آن را بپذيرد و اين ادعا كه حجاجي كه بعضاً براي اولين بار در اين مناسك حضور داشتند در اين فاجعه مسئول بوده‌اند حرف كاملاً غيرمنطقي و بي‌ربطي است. خانه سينما از عموم هنرمندان درخواست كرده است در گردهمايي امروز حضور به هم رسانند. حادثه ناگوار مراسم رمي جمرات، موجي از تأسف و تالم را در بين جامعه ايران به وجود آورده است. حضور و همدردي هنرمندان در قالب تشكل‌هاي صنفي مانند خانه سينما، خانه تئاتر و خانه موسيقي مي‌تواند نشانه‌اي از همبستگي ملي در زمان فاجعه‌اي انساني است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار