کد خبر: 737980
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
مجرمان سابقه‌دار بعد از رهايي از زندان با خشونت بيشتري مرتكب جرم مي‌شوند
تبهكار شيشه‌اي چند روز بعد از گرفتن مرخصي از زندان، سوار بر ارابه سفيدرنگ سريال زورگيري از زنان و دختران را آن قدر تكرار كرد تا به دام پليس افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، 22 خردادماه امسال بود كه زني 20 ساله وارد كلانتري 123 نياوران شد و به مأموران خبر داد كه راننده خودروي پرايد سفيدرنگي با تهديد چاقو از او زورگيري كرده است. او توضيح‌ داد در خيابان ميني‌سيتي منتظر تاكسي بودم كه يك خودروي پرايد سفيدرنگ كنارم توقف كرد. بعد از گفتن مسير سوار شدم. راننده كه مردي جوان بود بعد از طي مسافتي كوتاه ناگهان به طرف يكي از خيابان‌هاي فرعي كاشانك تغيير مسير داد. وقتي اعتراض كردم كنار ساختماني در حال ساخت توقف كرد. چاقو كشيد و تهديدم كرد تا حركتي نكنم. از من درخواست پول و طلا كرد. وقتي كيف دستي‌ام را كشيد، در پرايد را باز و فرار كردم. با فرياد از مردم كمك خواستم. راننده پرايد هم از ترس مردم پايش را روي پدال گاز گذاشت و به سرعت از محل دور شد.  پس از اينكه كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي مأمور رسيدگي به پرونده شدند، مشخص شد كه شكايت‌هاي مشابهي به پليس گزارش شده است. در همه اين شكايت‌ها مردي با همين مشخصات سوار بر پرايد سفيد يا خاكستري رنگ دست به سرقت‌هاي مشابه زده بود.
يكي از شاكيان كه زني جوان بود در طرح شكايتش نوشته بود، عصر روز 17 خردادماه در خيابان بهشتي سوار خودروي پرايد سفيدرنگ شدم تا به ميدان نبوت بروم. راننده بعد از طي كردن مسافتي مسيرش را تغيير داد. وقتي اعتراض كردم چاقو كشيد و كيف و اموالم را سرقت كرد. بعد من را در محل خلوتي پياده كرد و گريخت.  شاكي ديگر هم به پليس گفت در حال حرف زدن با تلفن همراهم بودم كه سوار خودروي پرايد خاكستري شدم. راننده ناگهان چاقو كشيد و با تهديد پول و طلاهايم را سرقت كرد. بعد من را از خودرو به بيرون پرتاب كرده و گريخت اما موفق شدم شماره پلاك آن را يادداشت كنم.
كارآگاهان با بررسي شماره پلاك متوجه شدند كه صاحب خودرو چند روز قبل سرقت آن را به پليس گزارش داده بود. او گفت كنار يك باجه روزنامه فروشي توقف كردم. در حالي كه خودرو روشن بود براي خريد به طرف باجه رفتم كه ناگهان متوجه شدم مردي پشت فرمان نشست و پرايدم را سرقت كرد.
در شاخه ديگري از بررسي‌ها كارآگاهان با اطلاعاتي كه شاكيان در اختيارشان گذاشته بودند، صورت متهم را چهره نگاري كردند. آنها بعد از مراجعه به بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار متهم را كه حميدرضا.ف نام داشت، شناسايي كردند. بررسي سوابق حميدرضا نشان داد كه وي از سال 79 بارها به اتهام جرائمي مثل اخلال در نظم عمومي، حمل و نگهداري موادمخدر، فروش اموال مسروقه، سرقت، تخريب عمدي و ورود به عنف به اماكن خصوصي بارها دستگير و روانه زندان شده بود. تحقيقات همچنين نشان داد كه متهم فروردين ماه امسال با سپردن وثيقه موفق به گرفتن مرخصي و به دنبال آن فرار از حبس شده است. پس از آن بود كه مخفيگاه متهم در منطقه لويزان شناسايي و سرانجام بازداشت شد.  متهم وقتي مقابل صف شاكيان قرار گرفت به جرائم خودش در مناطق شرق و شمال شرق تهران اعتراف كرد. او گفت: «از سال 81 به مصرف مخدر شيشه اعتياد پيدا كردم و بارها به خاطر ارتكاب جرائم مختلف بازداشت شده‌ام. به خاطر توهمي كه از زنان و دختران داشتم، آنها را به عنوان مسافر سوار و اقدام به زورگيري اموال آنها مي‌كردم». سرهنگ كارآگاه كرم يوسف وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت:  «با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتكاب جرائم مختلف، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي قاضي صادر شده است و شاكيان مي‌توانند به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در بزرگراه شهيد صدر (مسير شرق به غرب) – ابتداي خيابان قلندري شمالي مراجعه  كنند»  سرهنگ يوسف‌‌وند در پايان اين خبر نيز عنوان داشت:  «در صورت مواجه شدن شهروندان با چنين شرايطي توصيه پليس آن است كه به هيچ عنوان با سارقان درگير نشده و تنها ‌ مشخصات سارقان، مشخصات داخل خودرو و در صورت امكان شماره پلاك خودرو را به خاطر بسپارند. ضمن آنكه توصيه اصلي پليس به شهروندان جهت انجام مسافرت‌هاي درون شهري، استفاده از وسايط نقليه عمومي است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار