کد خبر: 735054
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
شكست تيم‌ملي واليبال مقابل قهرمان ليگ جهاني
تيم‌ملي واليبال جام واگنر را با شكست مقابل فرانسه آغاز كرد. بلندقامتان ايراني در نخستين گام به مصاف قهرمان ليگ جهاني 2015 رفتند و شكست سه بر صفر را مقابل اين تيم متحمل شدند.
شيوا نوروزي
تيم‌ملي واليبال جام واگنر را با شكست مقابل فرانسه آغاز كرد. بلندقامتان ايراني در نخستين گام به مصاف قهرمان ليگ جهاني 2015 رفتند و شكست سه بر صفر را مقابل اين تيم متحمل شدند. اين در حالي است كه شاگردان كواچ در هر سه ست بازي رقابت تنگاتنگي(25- 22، 25- 23 و 25- 23) با فرانسوي‌ها داشتند. تيم‌ملي واليبال همچنين ديشب به مصاف لهستان قهرمان سال 2014 جهان رفت.
 
بازيكنان را ارزيابي مي‌كنم
سرمربي تيم‌ملي واليبال از اينكه شاگردانش اينگونه نتيجه را به فرانسه واگذار كرده‌اند، ابراز نارضايتي كرد. اسلوبودان كواچ پس از پايان اين بازي اظهار داشت: «ما بعد از شش هفته تمرين براي نخستين بار بود كه به ميدان رفتيم. در كل بازيكنانم خوب بازي كردند. فرانسه اعتماد به نفس خوبي دارد زيرا با عنوان قهرمان ليگ جهاني وارد اين مسابقات شده است. بعد از پايان اين مسابقه نگران شدم كه چرا بعد از اين همه تمرين، بازيكنان بدون انرژي در زمين حاضر شدند. شايد دليل‌اش اين باشد كه ما بعد از شش هفته براي نخستين بار به ميدان مسابقه پا گذاشتيم. تمركز من فعلاً روي ارزيابي برخي از شاگردانم است. به برخي از بازيكنان فرصت دادم تا بتوانند بازي كنند.»
 
از ايران مي‌ترسيدم
لوران تيليه به تمجيد از بازيكنانش پرداخت. سرمربي تيم‌ملي فرانسه سرويس‌هاي خوب را عامل پيروزي بر ايران دانست: «مسلماً خوشحالم چون قبل از بازي مي‌ترسيدم كه نكند سطح بازي ما براي برد ايران كافي نباشد. بيشتر از همه، از نگرش و ذهنيت بازيكنانم به وجد آمدم كه چطور با هم منسجم بودند و به يكديگر ياد مي‌دادند. همه ديدند كه بازي خوبي داشتيم و خوشبختانه موفق به شكست ايران شديم. در تكنيك‌هاي مختلف به ويژه سرويس خوب بوديم و سرويس‌هايمان دريافت ايران را تحت فشار قرار داد.»
 
خوش‌شانس بوديم
اروين انگاپت رويارويي با واليباليست‌هاي ايران را دشوار توصيف كرد. ملي‌پوش واليبال فرانسه با اشاره اين موضوع گفت: تيم ما خيلي خوب بازي كرد و با آمادگي خوبي در زمين ظاهر شد. در كل در زمين احساس خوبي داشتيم. چهار بار تا به حال در ليگ جهاني در مقابل ژاپن بازي كرديم. اميدوارم با تمركز، بازي خوبي مقابل اين تيم ارائه دهيم. مسابقه با ايران هميشه سخت است. من فكر مي‌كنم بازي چندان هم آسان نبود. هميشه با دو امتياز مي‌برديم، اما خوش شانس بوديم و سه امتياز بازي را گرفتيم.»  انگاپت خستگي را دليل اصلي باخت شاگردان كواچ عنوان كرد: «ايران تيم خوبي است. شايد دليل باخت ايران خستگي تمرينات آنهاست چون بايد براي جام جهاني آماده شوند اما فرانسه در جام جهاني نيست. فقط يك هفته از كل سه هفته‌اي كه وقت داشتيم، تمرين كرديم و به همين دليل خستگي ما كمتر است.»
 
بايد بيشتر تلاش كنيم
سعيد معروف از هم‌تيمي‌هايش خواست براي رسيدن به نتيجه ايده‌آل بيشتر تلاش كنند. كاپيتان تيم‌ملي واليبال پس از شكست برابر فرانسه اظهار داشت: «در برابر فرانسه قهرمان ليگ جهاني بازي كرديم. سال گذشته در ايتاليا، ما به بازي خوب فرانسه باختيم. حالا هم براي روز اول بد نبود، اما براي مسابقه بعدي كه به مصاف لهستان مي‌رويم بايد تلاشمان را بيشتر كنيم.»
 
شرايط خوبي نداشتيم
شهرام محمودي نيز نبودن در شرايط ايده‌آل را دليل باخت به فرانسه عنوان كرد. بازيكن تيم‌ملي واليبال ايران در خصوص بازي اول گفت: «مسابقه اول بود و بازيكنان نيز مدتي مسابقه نداده بودند. از نظر بدني در شرايط خوبي قرار داريم. هدف از حضور در جام واگنر آماده‌سازي بازيكنان از نظر روحي و رواني براي جام جهاني است. بنابر اين رفته‌رفته بهتر خواهيم شد و 17 روز ديگر در ژاپن به آمادگي كامل خواهيم رسيد. تيم ايران اگر در شرايط هميشگي خود قرار داشت برابر فرانسه به پيروزي مي‌رسيد اما بازيكنان در برخي مواقع در توپ‌گيري ساده اشتباه داشتند كه نشان مي‌داد هنوز از نظر رواني آماده مسابقه نيستند. اين ديدار همانند بازي نخست است و حساسيت بيشتري ندارد. بازيكنان بايد در كارهاي تاكتيكي بهتر شوند تا نتايج بهتري كسب كنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار