کد خبر: 728878
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بانه خبرداد:
شریف‌پور عنوان کرد: امسال رصد گام به گام دانش‌آموزان به ویژه بعد از پایه ششم صورت می‌گیرد تا از ترک تحصیل دانش‌آموزانی که زمینه برای ترک تحصیلشان مهیاست جلوگیری شود

حامد شریف‌پور در جلسه شورای اجتماعی، فرهنگی شهرستان بانه، اظهار داشت: بر اساس آمار بیشترین میزان ترک تحصیل دانش‌آموزان شهرستان نیز مربوط به  است.

وی بی‌توجهی به ادامه تحصیل را یکی از معضلات فرهنگی بانه برشمرد و افزود: کمبود امکانات و همچنین بی‌رغبتی خانواده‌ها به ادامه تحصیل فرزندانشان از عوامل مهم در ترک تحصیل دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان دختر روستایی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بانه مرزی بودن شهرستان بانه و گرایش خانواده‌ها در تشویق فرزندانشان برای ورود به بازار را یکی دیگر از عوامل ترک تحصیل به ویژه در میان دانش‌آموزان پسر بانه ذکر کرد و بیان داشت: این امر یک مشکل فرهنگی بزرگ برای شهرستان بانه است.

شریف‌پور با اشاره به اینکه بیشتر ترک‌تحصیل‌ها در گذار دانش‌آموزان از پایه ششم ابتدایی به دوره متوسطه اول صورت می‌گیرد، گفت: آسیب‌شناسی عوامل اصلی بی‌توجهی به تحصیل در میان خانواده‌ها و فرزندانشان امری ضروری است.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش بانه تلاش خود را برای پیشگیری از این آسیب فرهنگی در سطح شهرستان به کار می‌گیرد و در این زمینه آماده بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات کارشناسان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بانه برگزاری دوره‌های آموزشی را برای خانواده‌ها مهم ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته در روستای سبدلو همایشی با دعوت از اولیاء دانش‌آموزان به منظور ترغیب دانش‌آموزان دختر به تحصیل انجام گرفت که بسیار موثر واقع شد.

شریف‌پور عنوان کرد: امسال نیز رصد گام به گام دانش‌آموزان به ویژه بعد از پایه ششم صورت می‌گیرد تا از ترک تحصیل دانش‌آموزانی که زمینه برای ترک تحصیلشان مهیاست جلوگیری شود.

وی مشارکت جوانان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را زمینه‌ساز جامعه‌پذیر شدن آنها و تعامل آنها با جامعه دانست و گفت: مشارکت و استفاده از نظرات و افکار و ایده جوانان به منزله اعتماد به آنهاست.

وی شوراهای دانش‌آموزی را نمونه بارز مشارکت قشر جوان در امور اجتماعی و فرهنگی ذکر کرد و افزود: این امر سبب پیشگیری از ضد اجتماعی بودن جوانان و همچنین بالارفتن اعتماد به نفس و حضور فعال آنان در تمام عرصه‌ها می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار