کد خبر: 726878
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در گفت و گو با "جوان":
طرح تحول نظام سلامت" طرح بزرگی است که در بخش درمان کلید خوردو بی شک این طرح یکی از مهمترین رویدادهای مهم در حوزه سلامت است. در حال حاضر تحول در بخش درمان بسیار پررنگ شده و تمرکز آن در جامعه روی کاهش فشار اقتصادی بر روی مردم و جامعه فقیر است و تمام تلاش بر این است تا دسترسی به خدمات کامل در نظام سلامت کشور فراهم شود.به منظور بررسی بیشتر این طرح گفت و گویی را با دکترغلامحسین صدری - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ریاست مرکز بهداشت استان اصفهان انجام داده ایم که حاصل آن در پی می آید.
راضيه کشاورز

ظاهراً در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، به دنبال اجرای کامل طرح پزشک خانواده هستید. آیا دیدگاه سیستم بهداشتی روی این مسئله متمرکز است؟
بله، با این دیدگاه خدمات در حاشیه شهر و شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر را شروع کردیم و به دنبال این هستیم تا کل شبکه بهداشت و درمان کشور را تا دو سال آینده کامل کنیم و آرام آرام به سمت برویم که پزشک خانواده واقعی قابل دسترسی شود، یعنی هر زن و مرد اصفهانی یک پزشک مخصوص داشته باشد که مراقب سلامت آن‌ها باشد.


آیا ارتباطی میان طرح تحول نظام سلامت و سیاست اقتصاد مقاومتی می‌بینید؟
مسلما در طرح تحول نظام سلامت و بخش بهداشت تمام سیاست‌ها برپایه اقتصاد مقاومتی است. اگر در بخش پیشگیری و مراقبت از سلامت سرمایه گذاری کنیم، سرمایه گذاری درستی انجام داده‌ایم، یعنی باید به بخش پیشگیری و بهداشت نگاه سرمایه گذاری داشته باشیم.

چه میزان بودجه برای اجرای این طرح در حوزه بهداشت در نظر گرفته شده و از چه منابعی تامین می‌شود؟
بودجه اختصاص داده شده به حوزه بهداشت و درمان در طرح تحول سلامت متفاوت است و با توجه به اینکه بخش درمان متحمل هزینه های بسیار سنگینی است، بودجه بیشتری به این حوزه تعلق گرفته است. مبلغی که به طرح تحول در حوزه بهداشت تعلق می‌گیرد غیر از منابع مستمر ما است و ما این بودجه مازاد را برای گسترش بهداشت در سطح استان اصفهان استفاده می کنیم. خوشبختانه رقم‌هایی که در بخش بهداشت داریم با تحول نظام سلامت همخوانی دارد.
آینده طرح تحول در حوزه بهداشت را چگونه می‌بینید؟
تحول در حوزه بهداشت در اول راه قرار دارد و می دانیم که کاری بسیار پیچیده و سنگینی در پیش رویمان است که برای پیشبرد آن به کمک مردم نیاز داریم. لازمه ادامه این طرح حمایت مردمی است، یعنی اگر مردم با نظام تحول سلامت همراه نباشند قطعا نظام تحول موفق نمی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار