کد خبر: 726795
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
رئیس دادگستری بانه خبرداد:
قلی‌زاده خاطرنشان کرد: در جشن گلریزان سال گذشته، تعداد 26 زندانی جرائم غیرعمد با مجموع بدهی 13 میلیارد و 196 میلیون ریال از زندان آزاد شدند.

اداره دادگستری شهرستان بانه در مراسم جشن گلریزان این شهرستان اظهار داشت: در سال جاری تاکنون تعداد پنج زندانی که به دلیل جرائم غیرعمد در زندان بودند، آزاد شده‌اند.

جلیل قلی‌زاده با اشاره به اینکه از این تعداد، سه زندانی توسط خانواده‌های مددجویان آزاد شده‌اند، افزود: دو زندانی دیگر نیز با پیگیری دادگستری و محاکم قضایی و با اعمال راه‌های قانونی و تقسیط بدهی امکان آزادیشان فراهم شد.

وی بیان کرد: مجموع بدهی این پنج نفر بالغ بر 623 میلیون و 947 هزار ریال بود که خوشبختانه با تامین آن، زمینه بازگشت این افراد به کانون گرم خانواده‌هایشان مهیا شد.

قلی‌زاده تعداد زندانیان جرایم غیرعمد مشتمل طرح آزادی در بانه را 11 نفر برشمرد و گفت: این افراد به خاطر جرائم غیرعمدی از جمله تصادف، دیه، مهریه و تعهدات مالی در زندان هستند.

رئیس اداره دادگستری بانه اظهار کرد: کمترین میزان بدهی این افراد 100 میلیون ریال و بیشترین آن 300 میلیون ریال است که با جمع‌آوری 500 میلیون ریال در جشن گلریزان امسال، امکان آزادی سه تا چهار زندانی فراهم می‌شود.

 وی با بیان اینکه مبلغ اهدایی خیرین به صورت مستقیم به مددجویان داده نمی‌شود، عنوان کرد: این مبلغ به حساب ستاد دیه واریز می‌شود که پس از طی مراحل اداری و جلب رضایت طلبکاران، این افراد از زندان آزاد می‌شوند.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: در جشن گلریزان سال گذشته، تعداد 26 زندانی جرائم غیرعمد با مجموع بدهی 13 میلیارد و 196 میلیون ریال از زندان آزاد شدند.

رئیس دادگستری بانه با اشاره به اینکه 550 میلیون ریال از این مبلغ توسط ستاد دیه مرکز استان به صورت بلاعوض به مددجویان پرداخت شد، گفت: همچنین یک‌میلیارد و 800 میلیون ریال به صورت وام از سوی دادگستری و یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال نیز از سوی بیمه برای آزادی 26 زندانی در سال گذشته اختصاص پیدا کرد.

وی تصریح کرد: مددجویان و خانواده های زندانیان نیز 5 میلیارد و 750 میلیون و 852 هزار و 301 ریال نیز برای آزادی زندانیان پرداخت کردند و در چهار مورد نیز دادگستری با اعمال راه‌های قانونی و تقسیط بدهی زمینه آزادیشان را فراهم کرد.

قلی‌زاده گفت: خوشبختانه جشن گلریزان امسال در بانه مثل سنوات گذشته با شکوه و پررونق برگزار شد و اقدامات صورت‌گرفته در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قابل تحسین بوده است.

وی بیان کرد: کمک‌های مردم و خیرین به این امر، جنبه زکات دارد و پایبندی مردم به امر پرداخت زکات مال از اعتقادات مردم شهرستان بانه به دین و فرایض دینی سرچشمه می‌گیرد.

رئیس اداره دادگستری بانه اضافه کرد: محکومین مالی با دلایلی از جمله عدم آشنایی به قوانین و مقررات و عدم اطلاع از آثار و نتایج تعهدات مالی در قراردادهای خصوصی و معاملات، نوسانات اقتصادی و عدم پرداخت به موقع بدهی در زندان به سر می‌برند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار