کد خبر: 726667
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
معاون امور عمرانی استانداربوشهر خبر داد :
معاون امور عمرانی استانداربوشهر گفت: در بررسی مشکلات آب‌رسانی استان بوشهر با حضور معاون وزیر نیرو ۱۸۵ میلیارد تومان برای اجرای بیش از ۱۲ طرح تخصیص یافت.

سیدمحمدحسن باستی در نشست بررسی مشکلات حوزه آبرسانی استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت آب آشامیدنی استان بوشهر با حضور معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو بررسی شد اظهار داشت: دراین بررسی ضمن بازدید از منابع تامین آب آشامیدنی استان بوشهر شامل رودخانه شاپور، چشمه ساسان و تصفیه خانه آب بوشیگان کازرون با مردم شهرهای بوشهر و برازجان از نزدیک گفت‌وگو شد.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار رسمی استان بوشهر دومین استان خشکسالی کشور است گفت: منابع تامین کننده آب آشامیدنی استان بوشهر در استان‌های دیگر قرار دارد  و این در حالی است که وضعیت شبکه‌های توزیع آب شهرهای استان بوشهر نامطلوب است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه 250 کیلومتر شبکه آبرسانی شهرهای بوشهر و برازجان نیاز مبرم به نوسازی دارد تاکید کرد: برای رفع فرسودگی این میزان شبکه آبرسانی به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

باستی، با بیان اینکه 10 هزار انشعاب آب غیرمجاز در شهرهای بوشهر و برازجان است افزود: شرایط آب در استان بوشهر شرایط شکننده‌ای است که نیاز به راهکارهای اساسی در کوتاه مدت است.

وی، با قدردانی از توجه معاون وزیر نیرو در رسیدگی به مشکلات آبرسانی استان بوشهر افزود: در سفر معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو به استان بوشهر طرح‌های گوناگون آبرسانی مصوب شده که اجرای آنها می‌تواند بخشی از مشکلات این استان برطرف کند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه شبکه‌های فرسوده آبرسانی بوشهر و برازجان نوسازی می‌شود گفت: میزان هدر رفت آب از شبکه‌های آبرسانی 40 درصد است که در این سفر مصوب شد 105 کیلومتر از شبکه‌های توزیع آب دو شهر بوشهر و برازجان نوسازی شود.

باستی با بیان اینکه 185 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر مصوب شد گفت: در این سفر مقرر شد یکی از سدهای استان بوشهر که روند پیشرفت بالایی دارد امسال افتتاح تا بخشی از نیاز آب استان بوشهر تامین کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر