کد خبر: 726443
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
رئیس اتاق اصناف استان کردستان:
رئیس اتاق اصناف استان کردستان گفت در کردستان کارخانجاتی مانند استان‌های بزرگ وجود ندارد و نیاز است مالیات استان‌های کم برخوردار با جاهای دیگر متفاوت باشد.

فرهاد عزت‌پور  گفت: اعضای هیئت رئیسه اتاق، برگزیدگان بازاریان استان هستند و انتظار دارند که مشکلات آنها در بخش‌های مختلف مرتفع شود.

وی با اشاره به پرداخت مالیات توسط اصناف و بازاریان افزود: هرجا بحث مالیات پیش می‌آید مسئولان اعلام می‌کنند که بازاریان مخالف دادن مالیات هستند در حالیکه هیچ کسبه‌ای مخالف این امر نیست.

وی بیان کرد: ما ایرانی و ایرانی‌تبار هستیم و از امنیت و رفاه کشور استفاده می‌کنیم و دادن مالیات بر ما حق است اما مالیات باید براساس عدالت مالیاتی باشد و موجب گله‌مندی کسی نباشد.

رئیس اتاق اصناف استان کردستان یادآور شد: متاسفانه ضریب مالیاتی استان کردستان براساس استان اصفهان و سایر استان‌های بزرگ تعیین می‌شود و این در حالیست که در کردستان کارخانجاتی مانند استان‌های بزرگ وجود ندارد و نیاز است مالیات استان‌های کم برخوردار با جاهای دیگر متفاوت باشد.

عزت‌پور عنوان کرد: خوشبختانه اصناف و بازاریان استان کردستان در تمام مراسمات از جمله امور خیریه، انتخابات و سایر برنامه‌ها حضور فعال داشته‌اند و فعالیت آنها در آزادسازی زندانیان و سایر امور خیریه قابل تحسین است.

وی همچنین با اشاره به بخشی از مشکلات اصناف و بازاریان استان اظهار کرد: از جمله مشکلات پیش‌روی اصناف استان، وجود صنوف آلاینده است که برای ساماندهی این صنوف نیاز به اختصاص زمین در مکانی مناسب است تا به بهترین شکل ممکن سازماندهی شوند.

وی توجه به وضعیت دستفروشان در شهر و رسیدگی به ساعات کاری آنها و همکاری مسئولان در راستای احداث برج اصناف را خواستار شد و گفت: رسیدگی به مشکلات اصناف از انتظارات بازاریان کل استان است از مسئولان بوده و امید است که مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف استان کردستان همچنین از صدور یک‌هزار و 966 گواهینامه پایان دوره آموزشی وی‍ژه اصناف و بازاریان سنندج خبر داد.

عزت‌پور اظهار کرد: این تعداد گواهینامه از ابتدای سال 93 تا خرداد ماه 94 برای اصناف و بازاریان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی اتاق اصناف صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 40 دوره آموزشی برای بازاریان شهرستان سنندج برگزار شد، افزود: در این تعداد دوره آموزشی، یک‌هزار و 597 نفر بازاری شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان خردادماه امسال نیز 11 دوره آموزشی برای 369 نفر از بازاریان شهرستان سنندج برگزار شده است.

رئیس اتاق اصناف کردستان یادآور شد: این دوره‌ها شامل قانون نظام صنفی، قانون کار و تامین اجتماعی، قوانین و مقررات نیروی انتظامی و نظارت بر اماکن عمومی، قانون و مقررات مالیاتی، امر به معروف و نهی از منکر و فقه بازار بود که با حضور اساتیدی از جمله محمدبختیار خلقی، علی نظری، جلال فرهادی‌فر، جمال خادمی و مختار فرجی برگزار شد.

عزت‌پور اضافه کرد: گواهینامه دوره‌های یادشده از سوی اتاق اصناف استان کردستان صادر می‌شود و بعد از صدور به امضای رئیس اتاق اصناف استان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خواهد رسید.

وی در پایان، مدت زمان برگزاری این کارگاه‌های آموزشی را 10 ساعت عنوان کرد و گفت: کارگاه‌های آموزشی هر هفته روزهای شنبه و یکشنبه برای بازاریان و اصناف برگزار می‌شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر