کد خبر: 724932
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
معاون سياسي امنيتي استاندار:
معاون سیاسی امنتی و امور اجتماعی استانداری مازندران گفت : کشف سرقت در استان در سال گذشته 23 درصد افزایش و وقوع سرقت شش درصد کاهش یافت.
علیرضا یونسی رستمی در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت استان، ضمن قدردانی از تلاش اعضا به ویژه اقدامات مقابله ای نیروی انتظامی استان به تشریح علل و زمینه های مادی و روانی بروز سرقت پرداخت و یاد آور شد: در علل مادی که فرد برای رفع نیازهای معیشتی دست به سرقت می زند، حس تملک و شکایت از خانواده از وضع اقتصادی، تشویق کننده و وضعیت نا مطلوب و بد اقتصادی، بیکاری، اعتیاد و حاشیه نشینی، تشدید کننده این موضوع می باشد.

معاون استاندار، محرومیت از مهر پدر و مادر، جبران احساس حسادت به دیگران، آرزوی به دست آوردن اشیای پر زرق و برق و صدمه زدن به دیگران به خاطر تخلیه عقده های روحی را از دلایل روانی بروز سرقت دانست و خاطر نشان ساخت: در علل روانیِ ناکامی ها و کمبودهای عاطفی، بی مهری ها، احساس نا امنی و حسادت موجب می شود که فرد به نوعی واکنش نشان دهد که یکی از مظاهر آن سرقت خواهد بود.

رییس کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت استان، گفت: الگوهای غلط تربیتی، سستی باورهای دینی، سقوط ارزش های اخلاقی، طلاق والدین و... از عوامل اجتماعیِ تشدید کننده این آسیب به شمار می رود.

وی با تاکید بر اجرای طرح پیشگیری و مقابله با سرقت ابلاغی شورای امنیت کشور، افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم در راستای صیانت از اموال شخصی توسط پلیس با همکاری رسانه ها و صدا و سیما، نصب دوربین های مداربسته در بانک ها و اماکن عمومی و اجرای گشت های انتظامی در مناطق آلوده باید جدی گرفته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر