کد خبر: 724215
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:
رشید قربانی اظهار کرد:کردستان به عنوان یکی از 5 استان اجرای طرح شتاب‌بخشی به امر سوادآموزی انتخاب شده و بر همین اساس هرساله باید جمعیت حدود 23 هزار نفر بی‌سواد در کردستان از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

رشید قربانی در شورای سوادآموزی استان کردستان که با حضور اعضای این شورا در سالن شهدای گمنام استانداری در سنندج برگزار شد با اشاره به اهمیت ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در هر جامعه‌ای اظهار کرد: شتاب‌بخشی به امر ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان به عنوان یک اولویت‌ مهم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از وجود 71 هزار بی‌سواد زیر 50 سال در این استان خبر داد و گفت: هدف‌گذاری شورای سوادآموزی استان برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در سال 96 در کردستان است.

قربانی کنترل مبادی بی‌سوادی را از دیگر برنامه‌های مهم آموزش و پرورش استان برای جلوگیری از افزایش آمار بی‌سوادان اعلام کرد و گفت: تحکیم سواد و همچنین جلوگیری از افزایش آمار بی‌سوادان از مباحث مهمی است که در بحث شتاب‌بخشی به ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: کردستان به عنوان یکی از 5 استان اجرای طرح شتاب‌بخشی به امر سوادآموزی انتخاب شده و بر همین اساس هرساله باید جمعیت حدود 23 هزار نفر بی‌سواد در کردستان از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه جامعه مخاطب در اجرای طرح شتاب‌‌بخشی سوادآموزی بی‌سوادان بین 10 تا 49 سال است، گفت: شناسایی افراد بی‌سواد و ایجاد انگیزه و رغبت در بین آنان برای سواددار شدن از مهم‌ترین مشکلات و موانع در این حوزه است.

به گفته قربانی، براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده باید این 71 هزار نفر بی‌سواد ظرف سه سال آینده با سرانه هر سال 23 هزار نفر باسواد شوند که به همین منظور در کنار ظرفیت‌های خود آموزش و پرورش از پتانسیل سایر بخش‌ها نیز استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سهم آموزش و پرورش از این میزان باسواد کردن 58 هزار بی‌سواد در سطح شهرها و روستاهای استان است، گفت: 12 هزار بی‌سواد باقیمانده نیز باید توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدمات‌رسانی با توجه به میزان ظرفیت و توانایی آنها سواددار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ضمن تاکید بر تحقق کامل این برنامه با ایجاد هماهنگی و تعامل بیش از پیش بین دستگاه‌های متولی و همکار در سطح استان خاطرنشان کرد: در این زمینه با توجه به ظرفیت‌های مالی و نبود کمبود در این بخش رسیدن به سقف 23 هزار نفر در بحث سوادآموزی در دستور کار قرار گرفته و اولویت خاصی تعریف نشده است.

قربانی گفت: تمام افراد بی‌سواد بین 10 تا 49 سال در سطح روستاها و شهرها مشمول این طرح شتاب‌بخشی بوده و تشویقی‌های در نظر گرفته نیز برای افرادی که در این زمینه ورود پیدا می‌کنند برابر است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با ایجاد یک عزم همگانی بستر ریشه‌کنی بی‌سوادی در کردستان فراهم و کردستان از رتبه‌های آخر کشور ارتقا پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار