کد خبر: 722882
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
مهمان اين هفته: حسين بهشتي

 

مهمان اين هفته ستون تريبون آزاد جانبازان حسين بهشتي از رزمندگان شهر مشهد است كه ارتباط زيادي با جانبازان دوران دفاع مقدس دارد. او در گفت‌وگويش مهم‌ترين و اصلي‌ترين بخش مشكلات و دغدغه‌هاي جانبازاني كه با آنها ارتباط دارد را يادآور شد كه در ادامه مي‌خوانيد. مهم‌ترين دغدغه همه جانبازاني كه به آنها سر مي‌زنم احساس فراموش شدن است. اگر حس فراموش نشدن در بچه‌هاي جانباز از بين برود و جايش را ديدار دوستان و مسئولان بگيرد بسياري از مشكلات آنها حل خواهد شد. وقتي جانبازان مي‌بينند با پايان گرفتن جنگ، آنها هم از ياد دست‌اندركاران رفته‌اند حس ناراحتي و نااميدي در وجودشان پيدا مي‌شود.

اگر من ِ دوست و همكار، دوستِ جانبازم را فراموش نكنم و به او سر بزنم قطعاً اگر او مشكلي هم داشته باشد گره‌اي از مشكلاتش را حل خواهم كرد. سر زدن به جانبازان فقط نبايد به مناسبت‌هاي مختلف خلاصه شود و بايد به يك امر دائم و مداوم تبديل شود و اين تداوم باعث به يادآوردن نقش رزمندگان و جانبازان مي‌شود. در قرآن هم موارد زيادي تكرار مي‌شود و اين تكرار فقط براي يادآوري بندگان است.

در برخوردهاي دور و نزديكي كه با جانبازان دارم بيشتر آنها گلايه دارند و ناراحتند و از اين مي‌گويند كه ما فراموش شده‌ايم. انگار برخي مسئولان امروز كشور يادشان رفته كه ثبات و امنيت كشور مرهون جانفشاني اين عزيزان است. بيشتر جانبازان هم بر جنبه معنوي يادآوري و سرزدن تأكيد دارند و اگر مشكل مادي و مالي هم باشد براي مسائل درماني مطرح مي‌كنند. باز هم تأكيد مي‌كنم اين حمايت از روي جنبه عاطفي مطرح است و مشكلات مادي به طريقي حل خواهد شد. ما بايد مدام به بچه‌هاي جانباز كه به ويلچر و تخت وابسته هستند و شرايط روحي خاصي دارند سر بزنيم و از احوالشان جويا شويم و اگر غفلت كنيم مطمئن باشيد چوبش را خواهيم خورد. در قرآن تأكيد بر روي صله رحم شده و بايد اين صله‌رحم را در بين مسئولان ببينيم.

چند شب پيش در برنامه خندوانه مهمان برنامه كه يكي از جانبازان جنگ بود، تعريف مي‌كرد كه در آلمان به معلولان جنگ جهاني اول و دوم خيلي احترام مي‌گذارند و جايگاه ويژه‌اي در اجتماع دارند در صورتي‌كه ما در كشور خودمان چنين جايگاهي را براي جانبازان در نظر نگرفته‌ايم. از جنگ جهاني دوم سه نسل مي‌گذرد و آنها هنوز احترام و جايگاه معدود كساني كه از آن جنگ زنده هستند را نگه مي‌دارند ولي ما جانبازان دفاع مقدسي كه براي سه دهه پيش بود را فراموش كرده‌ايم.

سركشي به جانبازان و خانواده شهدا همواره يكي از اولويت‌هاي مقام معظم رهبري بوده و ايشان هرگاه به هر شهري رفته‌اند با جانبازان آنجا ديدار داشته‌اند. اميدوارم در اين موضوع از رهبر انقلاب الگو بگيريم و گلايه اين شهداي زنده از فراموشي را برطرف كنيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار