کد خبر: 722467
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
مدیر آب و فاضلاب شهر بوشهر :
مدیر آب و فاضلاب شهر بوشهر گفت: شهر بوشهر از ۹۳۸ کیلومتر شبکه آبرسانی یک سوم آن با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال نیاز مبرم به نوسازی دارد.
مرتضی ایمانی در نشست بررسی وضعیت بحران آب با بیان اینکه آب آشامیدنی بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود اظهار داشت: به سبب بروز پدیده خشکسالی و صدمه دیدن منابع تامین آب اکنون میزان ورودی آب به شبکه آبرسانی بوشهر کاهش یافته است که نیاز به همسو شدن مشترکان با سیاست‌های شرکت آب و فاضلاب در راستای صرفه‌جویی دارد.

وی با بیان اینکه اکنون آب در شهر بوشهر بصورت نوبت بندی توزیع می‌شود تصریح کرد: در شبانه روز بین 57 هزار تا 62 هزار مترمکعب آب در شبکه آبرسانی توزیع می‌شود که مشترکان بصورت نوبت بندی آب دریافت می‌کنند.

مدیر آب و فاضلاب شهر بوشهر با اشاره به اینکه شهر بوشهر دارای 64 هزار مشترک آب است گفت: ظرفیت مخازن ذخیره آب شهر بوشهر 70 هزار متر مکعب است که بزودی مخزن 20 هزار مترمکعبی این شهر وارد مدار می‌شود و این ظرفیت به 90 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

ایمانی میزان هدر رفت آب در شهر بوشهر را بالای 38 درصد دانست و تصریح کرد: بخشی از هدر رفت آب مربوط به آبی است که بدون پرداخت تعرفه مصرف می‌شود که این بخش مربوط به انشعابات غیر مجاز است.

وی با بیان اینکه بیش از شش هزار انشعاب آب غیرمجاز در شهر بوشهر است گفت : این انشعابات بیشتر مربوط به مناطق جنوبی شهر بوشهر است که تعادل آبرسانی در این شهر را برهم زده است.

مدیر آب و فاضلاب شهر بوشهر با تاکید بر توجه به مصرف بهینه آب با توجه به وجود بحران کم‌آبی تصریح کرد: توجه به نوسازی شبکه آبرسانی یکی از ضروریات است که این مهم در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

ایمانی با اشاره به اینکه سال قبل 5 کیلومتر شبکه آبرسانی بوشهر نوسازی شد افزود: از 938 کیلومتر شبکه آبرسانی شهر بوشهر بیش از یک سوم آن فرسوده است که نیاز مبرم به نوسازی دارد.

وی بیان کرد: برای بازسازی 320 کیلومتر شبکه آبرسانی شهر بوشهر به 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که این مهم در دستور کار مسئولان امر قرار دارد.

مدیر آب و فاضلاب شهر بوشهر افزود: 23 میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی شامل تکمیل مخزن زمینی و نوسازی شبکه مصوب شد که 100 درصد آن تخصیص یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر