کد خبر: 720103
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
از آنجا که شغل اصلی مردم ایلام کشاورزی و دامداری است، خشکسالی باعث رکود اقتصادی در استان ایلام می شود.

علی مرادی کارشناس مسائل اقتصادی در استان ایلام با بیان این مطلب گفت: هم اکنون بسیاری از مردم استان در روستاها از طریق همین کشاورزی، دامداری و باغداری و ...امرار معاش می کنند و متاسفانه خشکسالی تاثیر زیادی بر کاهش سطح تولیدات مردم روستاها شده است.

وی افزود: کشاورزی و دامداری استان ایلام تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است بنابراین به طور قطع سطح درآمد خانوارهای زیادی در استان نیز پایین می آید و قطعا این قضیه به اقتصاد استان ضربه وارد می کند.

مرادی ادامه داد: .وقتی مردم در روستاها مهاجرت کند اولا سطح تولیدات استان پایین می آید و دوم اینکه متاسفانه معضل حاشیه نشینی در سطح شهر ایلام نیز بیشتر می شود.

وی افزود: یک مسئله مهمتر در استان ایلام اینکه بر اثر خشکسالی طی چند سال اخیر مهاجرت در روستاهای استان بیشتر شده است و این زنگ خطر جدی برای استان محسوب می شود

کشاورزی محور توسعه استان ایلام، قطعا خشکسالی تاثیرات زیادی بر پیکره استان دارد و بخشهای مختلفی را در می گیرد که کشاورزی فقط یکی از آنهاست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر نیز گفت: کاهش ۳۵ درصدی بارندگی در شهرستان دره شهر باعث خسارت ۵۰ تا ۷۰ درصدی به زمینهای کشاورزی دیم شهرستان شده است.

علی غلامی افزود: شهرستانهای آبدانان و دره شهر در جنوب استان ایلام متاسفانه در بحث خشکسالی دچار خسارت زیادی شده اند به نحوی که بعضی از مزارع کشاورزی در این دو شهرستاناز۷۰تا۱۰۰درصددچارخسارتشدهاند.

وی ادامه داد: شهرستان دره شهر به رغم قرار گرفتن در کنار رودخانه سیمره بازهم بر اثر خشکسالی دچار خسارتهای فراوان و کاهش میزان تولید در محصولات مختلف کشاورزی شده است.

نماینده مردم دره شهر، دهلران، آدانان و بدره در مجلس نیز در این خصوص گفت: خوشبختانه برنامه ریزی خوبی در زمینه پرداخت خسارت به کشاورزان استان در زمینه خشکسالی انجام شده است.

علی محمد احمدی افزود: با صندوق بیمه کشاورزی رایزنی هایی صورت گرفته که در اولین فرصت نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان استان ایلام که دچار خسارت ناشی از خشکسالی شده اند، اقدام شود.

احمدی ادامه داد: آن دسته از کشاورزانی نیز که بیمه کشاورزی نیستند از طریق ستاد بحران رایزنی شده که خسارات ناشی از خشکسالی به زمینهای کشاورزی خود را دریافت کنند.

وی افزود: خشکسالی متاسفانه چند سالی ضربات سختی به کشاورزی استان وارد کرده است، در حالی شغل اصلی مردم استان کشاورزی و دامداری است که قطعا مشکلاتی برای مردم ایجاد می کند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار