کد خبر: 720096
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
مدیرکل راه آهن جنوب عنوان کرد:
مدیرکل راه آهن جنوب از بازسازی محورهای ریلی جنوب خبر داد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در سال اخیر دراین خط بوجود آمده است کار بازسازی محور باید هرچه سریعتر شروع شود.

عبدالکریم درویش پور درخصوص اقدامات راه آهن در راستای بهبود محور ریلی فرسوده جنوب افزود: واگن های فرسوده فقط در محور جنوب نیستند بلکه درسرتاسر شبکه راه آهن سیر می کنند که براین اساس در سال ۹۲ کار بازسازی محور جنوب حد فاصل اراک تا اهواز را در دستور کارقرار دادیم به طوری که خط ریل اراک تا ازنا به اتمام رسیده است و سه بلاک از ازنا تا دورود را بازسازی کردیم و در حال حاضر محور درود-اندیمشک و بلاک های دورود به کارون بین ایستگاههای چمن سنگر در حال بازسازی است.

وی ادامه داد: کاربازسازی حد فاصل هفت تپه و شوش را با ریل سنگین و تراور سه به اتمام رسانده ایم وتصمیم براین است که درسال ۹۵ کل خط راه آهن جنوب را بازسازی کنیم.

درویش پور گفت: واگن ها به طور مرتب بازسازی و متعلقات محرک که با ریل درارتباط هستند به طور مرتب کار تعمیرات آنها انجام می شود همچنین واگن های باری که در مسیر هستند مورد تعمییرات اساسی قرار می گیرد.گاهی به علت سنگینی بار یا شکستگی واگن ها احتمال دارد سانحه ایی بروز دهد که این ها به طور مرتب رصد می شود.

مدیرکل راه‌آهن جنوب همچنین به ایجاد خط راه آهن خط اتصال شلمچه به عراق اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اتصال خط ریلی شلمچه به عراق، پلی بر روی اروند به طول ۷۰۰ متر توسط راه‌آهن کشور طراحی و ساخته می‌شود.

وی افزود: طول خطی ریلی قابل احداث حد فاصل شلمچه – بصره ۳۵ کیلومتر است که باید توسط طرف عراقی ساخته شود.

درویش پور بیان کرد: بر اساس توافق‌ های انجام شده بین وزیر راه و شهرسازی کشور و وزیر حمل‌ و نقل عراق مقرر شد که این خط ریلی در اربعین سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد تا زائرین حسینی بتوانند با خیالی آسوده و بوسیله قطار به عراق سفر کنند.

وی افزود: کار طراحی پل در دست انجام است و فرآیند مناقصه در حال اجراست به زودی پیمانکار مشخص وعملیات اجرای پل شروع خواهد شد،ما از خرمشهر تا مرز شلمچه راه آهن ساخته ایم و منتظر خط شلمچه-عراق و ساخت پل هستیم که به کشورعراق اتصال پیدا کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار