کد خبر: 717657
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: با تشکیل هیئت رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت، موسسات قرآنی کشور یکسان سازی می شوند.
حمیرا رحیمی

مهدی قره شیخ لو در نشست با مدیران و کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان گفت: با تشکیل هیأت رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت از این به بعد تمامی موسسات قرآنی که از وزارت ارشاد اسلامی و سازمان دارالقران الکریم مجوز گرفته اند باید حداکثر ظرف یکسال با ضوابط جدید تطبیق داده شوند.

 وی افزود: دبیرخانه این هیئات در سازمان دارالقرآن الکریم مستقر است و از این پس مجوز موسسات قرآنی با دو امضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم  صادر می‌شود.

 قره شیخ لو با اشاره به اینکه مدتی است صدور مجوز برای موسسات قرآنی متوقف شده است گفت: با تشکیل این هیأت رسیدگی، تمامی حمایت ها از موسسات قرآنی در آن سیاست گذاری می‌شود.

 وی با بیان اینکه بر طرف کردن همه مشکلات موسسات قرآنی و ظیفه ما نیست گفت: هدف از صدور مجوز برای موسسات قرآنی واگذاری فعالیت های قرآنی به مردم است.

 قره شیخ لو با شاره به اینکه این سازمان اصراری بر تعدد موسسات قرآنی ندارد گفت: نزدیک به ۲ هزار موسسه قرآنی از سازمان دارالقرآن الکریم مجوز دریافت کرده اند که با بررسی عملکرد آنها، باید موسسات فاقد ظرفیت و شرایط پالایش شوند.

 وی گفت: خداوند در سوره بنی اسرائیل شرط توفیق در کارها را، اراده، تلاش و کوشش و ایمان بر شمرده است.

 رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ضرورت تعامل با استان ها را به‌عنوان چراغ راه یادآور شد.

 مهدی قره شیخ لو با تأکید بر اهمیت جلسات خانگی قرآن کریم گفت: راه اندازی این جلسات ماندگاری بیشتری دارد و بیشتر قاریان و حافظان بین المللی از همین جلسات رشد پیدا کرده اند و وظیفه ما این است که مربی قرآن به این جلسات معرفی کنیم.

 وی با اشاره به اینکه اعتبارات قرآنی در چند سال گذشته رشد خوبی داشته است ابراز امیدواری کرد که از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قرانی کشور سهم بیشتری به سازمان دارالقرآن الکریم اختصاص پیدا کند.

 قره شیخ لو با شاره به وجود ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور گفت: تفاهم نامه ای با وزارت اموزش و پرورش امضا شده تا از فضاهای مدارس برای آموزش قرآن استفاده شود.

 وی لزوم استفاده از فضاهای فیزیکی همچون مسجد و حسینیه برای آموزش قرآن را یادآور شد و گفت: به جای واگذاری زمین برای ساخت دارالقرآن از این فضاها استفاده کنیم و اعتبارات را به سمت و سوی نرم افزاری سوق دهیم.

 رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه امسال طرحی برای راه اندازی ۱۵۰ جلسه تفسیرگویی در کشور داریم ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح تفسیر گویی پررنگ و روز به روز توسعه و گسترش پیدا کند.

  مهدی قره شیخ لو با اشاره به اجرای طرح نور باران در سال گذشته گفت: در این طرح بیشتر نگاه فرهنگ سازی بود تا عدد و رقم و بیشتر قرآن های چاپ شده در این طرح با کمک خیرین در مناطق محروم کشور توزیع شد.

 وی با بیان اینکه در طرح نور باران افراد از ۵ هزار ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال کمک کردند گفت: در مجموع ۸ میلیارد ریال برای چاپ قرآن از مردم جمع آوری شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: این طرح در سال جاری هم ادامه دارد و من معتقدم اگر توجه بدهیم و فرهنگ سازی کنیم محرومترین خانواده ها هم در آن مشارکت می‌کنند.

قره شیخ لو گفت: سایت تلاوت با امکانات و گرافیک جدید در ماه مبارک رمضان رونمایی می‌شود.

وی افزود: نرم افزار آموزش مجازی قرآن آماده شده است که با راه اندازی این نرم افزار بسیاری از دوره های اموزشی قران با اساتید مجرب برای تمامی استان ها برگزار می‌شود. 

قره شیخ لو گفت: با راه انداز پورتال جامع موسسات قرآنی یک شبکه اجتماعی از موسسات قرآنی خواهیم داشت.

گفتنی است نشست مدیران و کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان با رئیس سازمان دارالقرآن الکریم روز شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه ۹۴ در سالن جلسات این اداره برگزار شد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر