کد خبر: 709133
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
یافته‌های جدید نشان می‌دهد که نوزادان مادران یا خانواده‌های سیگاری بیشتر مستعد ابتلاء‌‌ به اگزما و سایر التهابات پوستی خصوصاً در سال‌های اول تولد هستند.

به تازگی دانشمندان کره‌ای با بررسی نمونه‌های خون مربوط به 3639 کودک دبستانی و تهیه‌ی پرسشنامه‌ةایی دریافتند که مصرف سیگار توسط مادران یا قرار داشتن در معرض دود سیگار در دوران بارداری احتمال ابتلای نوزادان به اگزما را تا 50% افزایش می‌دهد.

بنابراین گزارش اگزما نوعی بیماری پوستی آلرژیک مزمن است که بیشتر در پوست دست، صورت، پشت گردن یا آرنج و زانو ظاهر شده و معمولاً بین 1 ماهگی تا 1 سالگی آغاز و تا سه سالگی کاهش می‌یابد اما در هر سنی ممکن است بازگردد. این بیماری انواع مختلفی داشته ونوع Atopic آن در شیر خواران شایع است که با خارش، خشکی و فلس فلس شدن پوست همراه است.
گفتنی است، در این تحقیق بررسی نمونه‌های خون کودکان با سنین بین 7 تا 8 سال نشاده داد که بعضی از کودکان خانواده‌های سیگاری دارای واریانت‌های ژنی مشخص هستند که نمی‌توانند دو پروتئین ایموئولوژیک TNF-alphaو TLR-4 را کد کنند و در نتیجه نسبت به این التهابات پوستی مستعد هستند.

قبلاً نیز مشخص شده بود که واریانت ژنی TNF-alpha در بیماری کرون و آسم و واریانت ژنی TLR-4 در بیماری روماتوئید نقش دارد.

یکی از متخصصان در این پژوهش علمی می‌گوید که حضور یکی از این واریانت‌های ژنی و قرار داشتن غیر مستقیم در معرض دود سیگار احتمال ابتلاء‌‌ به اگزمای Atopic را افزایش می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار