کد خبر: 708647
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
بالاخره پس از اما و اگرهاي فراواني كه بر سر گزينه‌هاي نوروزي سال 94 به ميان مي‌آمد، روز گذشته پنج فيلم نهايي سر گروه‌هاي سينمايي در كنار سه فيلم گروه هنر و تجربه به پرده رفتند تا ماراتن فتح گيشه 94 آغاز شود.
سپيده آماده
بالاخره پس از اما و اگرهاي فراواني كه بر سر گزينه‌هاي نوروزي سال 94 به ميان مي‌آمد، روز گذشته پنج فيلم نهايي سر گروه‌هاي سينمايي در كنار سه فيلم گروه هنر و تجربه به پرده رفتند تا ماراتن فتح گيشه 94 آغاز شود.
به گزارش «جوان»، دوشنبه شب در جشن آغاز اكران‌هاي نوروزي سال 94، ابتدا فيلم‌هاي «پريدن از ارتفاع كم» به كارگرداني حامد رجبي، «روز مبادا» به كارگرداني فائزه‌عزيزخاني و «مردي كه اسب شد» به كارگرداني اميرحسين‌ثقفي به عنوان فيلم‌هاي اكران بخش هنر و تجربه در نوروز ۹۴ و فيلم‌هاي سينمايي «استراحت مطلق» به كارگرداني عبدالرضا كاهاني، «ايران برگر» به كارگرداني مسعود جعفري‌جوزاني، «رخ ديوانه» به كارگرداني ابوالحسن داودي، «روباه» به كارگرداني بهروز افخمي و «طعم شيرين خيال» به كارگرداني كمال تبريزي در بخش اكران سرگروه‌هاي سينمايي در نوروز ۹۴ معرفي شدند و دو روز پس از اين مراسم گزينه‌هاي نهايي اكران عيد بر پرده سينماهاي تهران و شهرستان‌ها جاي گرفتند. اكران نوروز سال‌هاي سال است كه به عنوان مهم‌ترين فرصت براي اكران، مورد توجه همه فيلمسازان است و هر ساله هم هياهوي بسياري بر سر اينكه سرانجام كدام گزينه‌ها به پرده نقره‌اي نوروزي سينماها راه پيدا مي‌كند به ميان مي‌آيد.
شايد تا چند سال پيش جايگاه اكران نوروزي در ميان اهالي سينما چندان شناخته شده نبود و حتي برخي‌ها فكر مي‌كردند كه با توجه به مسافرت‌ها و ديد و بازديد نوروزي كسي فرصت رفتن به سينماها را پيدا نمي‌كند، اما آمار فروش سينماها در سال‌هاي اخير نشان داد كه تعطيلات عيد نه‌تنها مردم را از سينما رفتن پشيمان نمي‌كند بلكه زمان مساعدي را براي مراجعه به سينما و تماشاي گزينه‌هاي روي پرده مهيا مي‌كند. البته اتفاقي كه در سال‌هاي اخير رخ داده اين است كه گزينه‌هاي اكران نوروزي، 10 روز پيش از آغاز سال جديد يعني در روزهاي پاياني اسفندماه بر پرده نقره‌اي سينماها جاي مي‌گيرند و مردم در تعطيلي‌هاي پاياني اسفند و پيش از سال جديد هم فرصتي براي حضور در سينماها و تماشاي فيلم‌ها پيدا مي‌كنند. از سوي ديگر حضور فيلم‌هاي اكران نوروزي در ميان پنج فيلم پرفروش سال‌هاي اخير، برهان ديگري است كه بر ارزشمندي جايگاه اكران نوروز تأكيد دارد. اما و اگرهاي اكران نوروزي 94 اما پيش از آغاز جشنواره فيلم فجر شنيده مي‌شد و در نهايت پس از نام‌هاي متعددي كه به ميان آمد، قرعه به نام رخ ديوانه، استراحت مطلق، ايران برگر، روباه و طعم شيرين خيال و فيلم‌هاي پريدن از ارتفاع كم، روز مبادا و مردي كه اسب شد در گروه هنر و تجربه رسيد، فيلم‌هايي كه در نهايت روز گذشته بر پرده نقره‌اي سينماها جاي گرفتند و انتظارها را پايان دادند، در اين ميان اما «رخ ديوانه» ابوالحسن داوودي كه علاوه بر دريافت سيمرغ بلورين بهترين فيلم و بهترين كارگرداني سي‌وسومين جشنواره فيلم فجر توانست سيمرغ مردمي جشنواره امسال فجر را هم به خود اختصاص دهد، مهم‌ترين گزينه فتح گيشه‌هاي نوروز سال 94 است، فيلمي كه با ريتم تند و داستاني جوان‌پسند روز گذشته اكرانش را در گروه سينمايي استقلال آغاز كرد. پس از رخ ديوانه، ايران‌برگر مسعود جعفري‌جوزاني دومين فيلمي است كه گمانه‌زني‌ها بر سر ركورد شكني‌اش بالا گرفته است و خيلي‌ها انتظار فروش آنچناني از تنها فيلم طنز اكران نوروزي سال 94 دارند. در نهايت چهارشنبه 20 اسفند‌ماه زماني براي آغاز اكران نوروزي سينماها در سال 94 لقب گرفت به اين اميد كه بار ديگر روزهاي خوش رونق سينماي كشور تكرار شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار