کد خبر: 701789
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

استان يزد همواره خود را به عنوان يكي از فعال‌ترين استان‌ها در زمينه اقتصاد مقاومتي مطرح ساخته‌ است كه ما را بر آن داشت به سراغ سيد محمد ميرقائمي، مسئول بسيج سازندگي اين استان برويم و پاي صحبت‌هايش بنشينيم. متن زير گزارش ميرقائمي از عملكرد بسيجيان سازندگي اين استان است.
يكي از اهداف اساسي بسيج سازندگي استان يزد، ورود به فعاليت‌هاي اقتصاد مقاومتي است كه خوشبختانه تاكنون در اين مسير توانسته‌ايم گام‌هاي اساسي برداريم. خط قرمز بسيج سازندگي نيز تصديگري است و مصر هستيم تا همه برنامه‌هاي خودمان را با محوريت مردم انجام دهيم. در اين راستا بسيج سازندگي در استان يزد توانسته است طي سال جاري 1089 طرح اقتصاد مقاومتي را راه اندازي كند كه اين طرح‌ها شامل عرصه‌هاي پرورش شترمرغ، بلدرچين، انواع مختلف ماكيان، قارچ، دام سبك و سنگين، توليد كود ورمي كمپوست، توليد زنبور عسل، صنايع دستي و مشاغل خانگي مي‌شوند.  در اين استان همچنين توانسته‌ايم 630 تن كود ورمي كمپوست، 2175 تن خيار گلخانه‌اي و 40 تن قارچ خوراكي توليد كرده و به بازارهاي مصرف ارسال كنيم كه براي اين منظور بيش از 60 بسيجي دوره‌هاي آموزشي در زمينه اقتصاد مقاومتي و اشتغال را گذرانده‌اند و موفق به اخذ مدرك نيز شده‌اند.  فعالان اقتصاد مقاومتي در استان ما توانسته‌اند 23 كيلوگرم زعفران مرغوب، 52 تن ماهي گرم آبي، 60 تن عسل، 140 تن انواع گوشت و همچنين روزانه 380‌كيلو شير توليد كنند. همچنين در سال جاري 265 كارگاه صنايع‌دستي و قالي‌بافي داير شده است كه بيشتر فعالان اين عرصه خواهران هستند. اجراي كلاس‌هاي آموزشي و توجيهي اقتصاد مقاومتي از ديگر فعاليت‌هاي اين سازمان بوده و تاكنون حدود 528 مشاوره در اين زمينه ارائه شده است.  طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي در استان يزد با هزينه‌اي بالغ بر 8 ميليارد و پانصد ميليون تومان به بهره‌برداري رسيده كه منجر به اشتغال بيش از 1000 نفر به صورت مستقيم و 1500 نفر به طور غير‌مستقيم شده است. در مباحث محروميت‌زدايي نيز جهادگران در استان يزد ساخت منازل محرومان، تعمير و بازسازي مساجد، حسينيه‌ها و كتابخانه‌ها را در دستور كار داشته‌اند كه در اين خصوص از ابتداي سال 93 تاكنون 60 پروژه محروميت‌زدايي به بهره‌برداري رسيده است. فعاليت گروه‌هاي جهادي در استان يزد به سمت اقتصاد مقاومتي رفته است تا به اين وسيله اهالي مناطق محروم را هر چه بيشتر با نتايج و دستاوردهاي اقتصاد مقاومتي آشنا كنيم. اردوهاي جهادي يك فرصت الهي براي اصلاح سبك زندگي و رفع نقص‌هاي انساني است.
در اين استان 22 گروه جهادي دانشجويي با 460 عضو وجود دارد، همچنين حدود 1000 نفر در 70 گروه جهادي مساجد و محلات فعاليت مي‌كنند كه 1400 نفر از دانش‌آموزان بسيجي در اردوهاي هجرت 3 به مرمت و بهسازي 158 مدرسه پرداخته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار