کد خبر: 699223
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
صغري خيل‌فرهنگ
عزت و سرافرازي جمهوري اسلامي ايران مديون و مرهون خون پاك و مقدس شهدايي است كه به نداي منادي زمان، امام خميني(ره) ‌لبيك گفته و راهي ميدان نبرد حق عليه باطل شدند. مرداني كه بي‌هيچ ادعايي راهي شدند و در نهايت مردانگي و ايثار گوش به فرمان رهبري بودند. مرداني كه ولايت فقيه نقطه اتكاي‌شان بود.
اما سند مجاهدت‌ها و ايثارگري رزمندگان همان وصيتنامه و شفاعتنامه‌هايي است كه امروز براي مشخص شدن نگاه و افكار شهدا براي‌مان باقي‌مانده است. همان وصيتنامه‌هايي كه چون خون نوشت‌هاي شرف و غيرت ماندگار شدند.
و چه نيك فرمود امام خميني (ره): «اين وصيتنامه‌هايي كه اين عزيزان مي‌نويسند مطالعه كنيد، 50 سال عبادت كرديد و خدا قبول كند، يك روز هم يكي از اين وصيتنامه‌ها را بگيريد و مطالعه كنيد و فكر كنيد.»
توصيه‌اي كه حضرت امام(ره) در بحث مطالعه و بررسي وصاياي شهدا براي‌مان دارند خود نشان دهنده اهميت بيانات و نوشته‌هاي اين عزيزان است. شهدايي كه دفاع مقدس را به خوبي درك كرده و مردانه پاي آرمان‌هاي نظام مقدس جمهوري ايستادند.
اندكي تأمل، تدبر و درايت در كلام شهدا مي‌تواند مسير پر فروغي را در زندگي‌مان باز كرده و ما را در مقابل تهديدات خارجي مصون نگه دارد. وصيتنامه‌هايي كه هر يك جرعه‌هايي از كوثر عشق هستند.
با اشاره به اين نكته كه حفظ و پشتيباني از ولايت فقيه، پيروي از راه امام خميني(ره)، گام نهادن در مسير اسلام و قرآن، پاسداري و حفاظت از دستاورد‌هاي انقلاب و خون شهيد به وفور در وصاياي شهدا و ايثارگران ديده مي‌شود. در ادامه وصيتنامه شهيد مهدي باكري را مرور مي‌كنيم:
... سلام بر روح خدا نجات‌دهنده ما از منجلاب عصر حاضر. عصر ظلم و ستم، عصر كفر و الحاد، عصر مظلوميت اسلام و پيروان واقعي‌اش.
عزيزانم اگر شبانه‌روز شكرگزار خدا باشيم كه نعمت اسلام و امام را به ما عنايت فرموده باز كم است.  آگاه باشيم كه سرباز راستين و صادق اين نعمت شويم. خطر وسوسه‌هاي دروني و دنيا‌فريبي را شناخته و بر‌حذر باشيم كه صدق نيت و خلوص در عمل تنها چاره‌ساز ماست.‌اي عاشقان ابا‌عبدالله، بايد شهادت را در آغوش گرفت، گونه‌ها بايد از حرارت و شوقش سرخ شود و ضربان قلب تندتر بزند. بايد محتواي فرامين امام را درك و عمل نماييم تا بلكه قدري از تكليف خود را در شكرگزاري به‌جا آورده باشيم.
وصيت به مادرم، خواهران، برادرهايم و فاميل‌هايم كه بدانيد اسلام تنها راه نجات و سعادت ماست. به ياد خدا باشيد و فرامين خدا را عمل كنيد. پشتيبان و از ته قلب مقلد امام باشيد. اهميت زياد به نماز، دعاها و مجالس ياد ابا‌عبدالله و شهدا بدهيد كه راه سعادت و توشه آخرت است.
همواره تربيت حسيني و زينبي بيابيد و رسالت آنها را رسالت خود بدانيد و فرزندان خود را نيز همانگونه تربيت بدهيد كه سربازاني با ايمان و عاشق شهادت و علمداراني صالح، وارث حضرت ابوالفضل، براي اسلام به‌بار آيند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار