کد خبر: 698601
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
جريان تجديدنظرطلب به شدت از عملكرد وزير علوم گله‌مند است و ناراضي، آنها انتظار داشتند كه محمد فرهادي دقيقا همان چيزي شود كه پدرخوانده‌ها انتظار داشتند، انتظار بود كه وي هم در ادامه راه توفيقي، ميلي منفرد و فرجي دانا دهها تن از دانشجويان ستاره‌دار را به دانشگاه بازگردانده و رؤسا‌ و معاونين مراكز علمي را از فعالان شهر‌آشوب88 بگمارد، توقع آن بود كه تمهيدات غائله آفريني در دانشگاه‌ها هموار و مراكز علمي به جولانگاه احزاب سياسي مبدل شود و دهها انتظار و توقع ديگر...
آن طور كه به نظر مي‌رسد هيچ كدام از آن اتفاقات نيفتاده و وزير كنوني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري سعي دارد به گونه‌اي عمل كند كه به روزگار فرجي دانا دچار نشود، چراكه فرجي دانا به منتخبان ملت وعده و وعيده‌هاي بسياري داده بود و هيچ گاه به آنها عمل نكرده بود و نهايت امر كارش به استيضاح و بركناري رسيد.
بينه براي اثبات محقق نشدن خواسته‌هاي تجديدنظرطلبان و عصبانيت از وزير علوم هم كم نيست، در طول همين هفته روزنامه‌هاي زنجيره‌اي اين طيف چندين‌بار  براي فرهادي شمشير را از رو بسته و انتظار مي‌رود شيب هجمه‌ها عليه وي در طول روزهاي آينده تندتر هم شود.
در يكي از اين مطالب روزنامه آرمان روز گذشته با انتخاب تيتر «رفتارهاي تأمل برانگيز وزير علوم!» به فرهادي تاخت.
اين رسانه نزديك به خانواده هاشمي ضمن ابراز ناراحتي از عملكرد فرهادي، پذيرش استعفاي دوتن از معاونين وزير توسط وي به نام‌هاي ميلي منفرد و احمد غلامي را موجب نگراني اصلاح‌طلبان خوانده و اينگونه به تخريب وزير علوم روي مي‌آورد: آنچه واضح است اينكه انتصابات اخير وزير علوم در اين وزارتخانه، ادامه راه فرجي‌دانا نيست و در برخي زمينه‌ها، از جمله بورسيه‌ها. . . حتي برخلاف مسير قبلي عمل مي‌شود. ادامه اين مسير نه براي دانشگاه و دانشگاهيان مناسب است، نه براي آموزش عالي و پيشرفت علمي كشور و نه براي دولت، چراكه بسياري از دانشجويان سراسر كشور با رويه وزارت علوم در دولت گذشته مخالفند و سپردن امور به دست نزديكان وزارت علوم در دولت گذشته راه را براي بازگشت به آن دوران باز مي‌كند».
اين روزنامه در ادامه به تخطئه دولت هم روي مي‌آورد و مي‌نويسد: «. . . عدم تحقق وعده‌هاي دولت، كه همچنان رئيس‌جمهور در صحبت‌هايش آنها را وعده مي‌دهد، باعث سرخوردگي دانشجويان و در نتيجه ريزش حاميان دولت در دانشگاه‌ها مي‌شود.»
اعتماد يكي ديگر از روزنامه‌هاي طيف تجديدنظرطلب بود كه روز شنبه علم مخالفت با وزير علوم را برداشت در مطلبي با تيتر « آقاي فرهادي ملاحظه نمايند» به همين سبك و سياق و به بهانه‌هاي واهي به محمد فرهادي حمله كرد.
اين روزنامه دربخشي از اين مطلب مي‌آورد: « آقاي دكتر فرهادي هم كه آمدند، انتظار مي‌رفت كه متعهد به آن تصميمات باشند، ولي به نظر مي‌رسد كه اقدامات اخيري كه اخبارش به گوش مي‌رسد، بورسيه‌ها در حال بازگشت به وضعيت بسيار نابهنجار سابق هستند... چاره‌اي نيست جز اينكه آقاي دكتر فرهادي را مخاطب قرار داد كه شما يك عمر خوش‌نام زيسته‌ايد؛ اجازه ندهيد كه اين‌بار بر تمام آن گذشته قلم قرمز كشيده شود...».
به هر روي نوع برخورد زنجيره‌اي‌ها با وزير علوم نشان مي‌دهد كه دعواي آنها با وزير كنوني شكل دامنه‌دارتري به خود گرفته و تجديدنظرطلبان فازهاي جديد‌تري از تخريب خود را به نمايش بگذارند. اما بايد گفت اگر جناب فرهادي هوشيار باشد و تنها به فكر پيشبرد اهداف نظام در دانشگاه‌ها و مراكز علمي باشد و در دام تجديدنظرطلبان نيفتد شايد هيچ گاه نگاهش به كارت قرمز مجلس نيفتد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
0
حق وحقیقت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار