کد خبر: 695326
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۷
مدير كل سازمان محيط زيست استان تهران خبر داد
علي خدايي بيجاري
سال گذشته روزنامه«جوان» دريكي از مطالب خود فعاليت شبانه صنايع آلاينده و عدم استفاده اين صنايع از فيلترهاي تصفيه‌كننده هوا را گوشزد كرده بود چراكه به اوج رسيدن ميزان آلاينده‌ها و آلودگي هوا درحد فاصل بين ساعات 22شب الي 6بامداد رقم مي‌خورد. ضمن آنكه مسئول فني يكي از صنايع آلاينده واقع در شهرري در گفت‌وگويي كه با خبرنگار «جوان» داشت، به اين تخلف پنهان صحه گذاشت و دليل اين تخلف را اينگونه بيان كرد كه به خاطر قيمت بالاي فيلترها و صافي‌هاي هوا و بحران مالي بخش صنعت، براي بسياري از صنايع مقرون به صرفه نيست كه در تمام مدت زمان توليد از فيلتر‌هاي هوا استفاده كنند. بنابراين با طي شدن ساعات اداري و وقوع تاريكي هوا بسياري از صنايع فيلتر‌هاي خود را خاموش مي‌كنند.  اما بالاخره اين معضل توسط سازمان حفاظت از محيط‌زيست استان تهران چاره جويي شد چراكه روز گذشته خبر خوبي در راستاي بهبود وضعيت آب و هوا، رسانه‌اي شد. اين خبر برآغاز طرح كنترل و پايش شبانه صنايع و برخورد قاطع با صنايع آلاينده و متخلف درسطح استان تهران دلالت دارد.
 با اين اوصاف محمدهادي حيدرزاده مديركل سازمان محيط‌زيست استان تهران در اين رابطه به «جوان» گفت: بنا بر گزارش‌هايي كه از طريق ارتباطات مردمي به ستاد‌هاي ما رسيد خبردار شديم كه برخي از صنايع آلاينده كه فعاليت آنها مشروط به ملاحظات زيست محيطي همچون استفاده از فيلترهاي تصفيه هوا شده، با استفاده از تاريكي شب و اطمينان ازتعطيلي دستگاه‌هاي نظارتي سازمان محيط‌زيست و با هدف صرفه‌جويي در هزينه‌هاي جاري و افزايش سطح كمي توليد خود، اقدام به خاموش كردن دستگاه‌هاي فيلتراسيون و رهاسازي پساب‌هاي صنعتي و پسماندها مي‌كنند. بنابر اين ما از روزشنبه هفته گذشته(6دي) عمليات پايش شبانه صنايع را با 12 اكيپ در 12 محور متصل به تهران (7 محور اصلي و 5 محور فرعي ) آغاز كرده‌ايم كه اين گشت‌ها خروجي هوا و سيستم تصفيه فاضلاب صنايع را مورد بررسي قرار مي‌دهند. نحوه فعاليت 12اكيپ ما به اين صورت است كه به صورت چرخشي هر شب سه اكيپ در اين 12 محور فعاليت مي‌كنند و فعاليت آنها مرتباً از مدير شب اداره كل رصد خواهد شد.
حيدرزاده در رابطه با شيوه برخورد با متخلفان گفت: مديران واحدهايي كه در جريان گشت شبانه از محيط‌زيست اخطار گرفته‌اند بايد در روز بعد به اداره حفاظت محيط‌زيست شهرستان مربوطه مراجعه كرده و با ارائه برنامه زمانبندي موجه و اصولي، نسبت به رفع آلودگي واحد تحت مديريت خود متعهد و ملزم شوند. اما در صورت عدم مراجعه واحد يا عدم توجه به تعهدات زماني، واحدهاي متخلف قطعاً با قيد فوريت به صورت قانوني پلمب خواهند شد. ضمن آنكه اكيپ‌هاي گشت ما حتي مي‌توانند در همان شب بازرسي، دستور پلمب گرفته و در اين راستا قضات احكام پلمب يا حتي بازداشت مديرعامل را براي صنايع متخلف صادر خواهند كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار