کد خبر: 692827
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
مهاجران گفت: واكس براي سيب اصلا ضرورتي ندارد چرا كه اين ميوه از مهر ماه كه چيده مي‌شود تا خرداد ماه سال بعد بدون هيچ گونه تغييراتي ماندگار است.

جوان‌آنلاين: حسين مهاجران، رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به استفاده از واكس سيب كه مدتي است در محافل مختلف مطرح مي‌شود، اظهار داشت: واكس براي سيب اصلا ضرورتي ندارد چرا كه اين ميوه از مهر ماه كه چيده مي‌شود تا خرداد ماه سال بعد بدون هيچ گونه تغييراتي ماندگار است و در عين حال هيچ آسيبي هم به اين ميوه وارد نمي‌شود، بنابراين چه ضرورتي دارد كه به آن واكس بزنند، در حالي كه اين روزها مسئله واكس سيب بسيار حاد شده و برخي تصور مي‌كنند كه واقعا روي پوست سيب از واكس استفاده شده است.

مهاجران افزود: وقتي ميوه سيب بدون هيچ‌گونه تغييراتي ماندگاري كافي دارد، نيازي به استفاده از واكس نيست. در گذشته براي نگهداري پرتقال از كاغذ نروژي استفاده مي‌كردند و با سمي به نام بلومي كه قارچ‌كش بود آن را شستشو مي‌دادند، اما در حال حاضر آن كاغذها كنار رفته‌اند و تنها از بلومي استفاده مي‌شود و در نهايت واكس هم مي‌زنند تا آن روزنه‌ پرزهاي پوست پرتقال مسدود شود و هوا به آن ورود پيدا نكند و ماندگار شود، در عين حال انجام اين عمليات نه تنها براي داخل ميوه مشكلي ايجاد نمي‌كند بلكه ضرر و زياني هم ندارد.

وي در خصوص پرزهايي كه روي پوست سيب وجود دارد گفت: هر ميوه‌اي وقتي برشي در گوشه آن قرار داده شود، آن نشت مي‌كند و نشت هر ميوه‌اي رنگ مخصوص به خود را دارد، بنابراين خوردن سيب با پوست هيچ مشكلي ندارد، خصوصا اينكه سيب سفيد پوست بسيار لطيفي دارد اما پوست سيب قرمز مقداري سفت‌تر است و به طور كل هيچ مواد ناسالمي هم در سيب وجود ندارد.

رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار در پايان يادآور شد: 50 سال است كه سيب را بدون انجام هيچ عملياتي ذخيره‌ كرده‌ايم و اين ميوه تا مدت‌ها ماندگار بوده است اما در عين حال گاهي روي درخت سم‌پاشي‌هايي مثل قارچ‌كش، كنه كش انجام مي‌شود اما اين كار براي رفع آفت است چرا كه كرم كش مي‌زنند و سم‌هاي روي درخت خورده مي‌شود، اما تا كنون سابقه نداشته است كه سيب از درخت چيده شود و روي آن عملياتي انجام شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار