کد خبر: 692377
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
علي شيرين
يكي از شاخص‌هاي تمايز انقلاب اسلامي با ساير انقلاب‌هاي مشابه كه در جهان رخ داده وجه مردمي و تكيه بر توده‌ها و اقشار مردم است. امام نظامي را بنا مي‌نهد كه مردم و رأي و اراده مردم كه در قالب مجلس و نهادها‌ي مردمي و قانوني به ظهور و بروز مي‌رسد در رأس همه امور است و همه تصميم‌گيري‌ها با مراجعه به مردم و نظر و آراي مردم صورت مي‌گيرد. براين اساس در همان بدو پيروزي انقلاب، فرمان مهمي از سوي امام همه توجهات را به سوي خود جلب مي‌كند. تشكيل بسيج مستضعفين يكي از آن تصميمات تاريخي و شگفتي‌سازي بود كه امروز جهان اسلام به ويژه كشورهاي در خط مقدم مبارزه با داعش و تكفير‌‌ي‌ها از آن الگو‌برداري كرده‌اند.

نيروي مقاومت بسيج كه در دوران دفاع مقدس برهم زننده موازنه قوا ميان ايران و رژيم بعثي عراق شد، با پايان جنگ همچون سال‌هاي ابتدايي در نوك پيكان حمله برخي از جريان‌ها قرار گرفت كه به دنبال بايكوت و حذف بسيج بودند. اما امام اندكي بعد از پايان جنگ، در آخرين سال عمر پر‌بركت خويش فرمان تشكيل بسيج دانشجويي و طلبه را صادر مي‌فرمايند و در اين پيام مي‌فرمايند: «من دست يكايك شما پيشگامان رهايي را مي‌بوسم ومي دانم كه اگر مسئولان نظام اسلامي از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهي خواهند سوخت...» در سطر سطر پيام‌هاي امام به قدرت پايان‌ناپذير بسيج كه متكي بر اسلام و نشأت گرفته از اراده لايزال الهي است تأكيد مي‌كنند.
 
تيزبيني و درايت  و ظرافت حضرت امام در اداره كشور و تأكيد بر گسترش فرهنگ و تفكر ناب بسيج امروز كه خطر بزرگ ديگري جهان اسلام را تهديد مي‌كند بار ديگر نمايان شده است، سا‌زماندهي و شكل‌گيري حركت‌هاي مردمي و نيروهاي داوطلب در عراق و سوريه توانست بخش اعظمي از قدرت داعش را كه به سرعت در حال توسعه تصرفات خود بود مهار و زمينگير كند.
جاي تأسف و درنگ و بررسي دارد كه امروز چرا هنوز برخي با افكار منحط و قجري خود به دنبال محدود‌سازي اين انديشه پويا در مولد و زادگاه خود هستند؟ اما چه بخواهند و چه نخواهند، بسيج امروز به قدرتي فرا‌ملي و فرامنطقه‌اي و راهبردي ايران و جهان اسلام براي دفاع همه‌جانبه تبديل شده است.

 شاخص ديگر اين نيروي قدرت‌آفرين و پيشرو حضور تخصصي در همه بخش‌ها با همه امكانات و تأثير فزاينده و فراگير بر معادلات است. جنجال گسترده‌اي كه اين روزها رسانه‌هاي رژيم سلطنتي ا‌نگليس عليه سپاه به راه انداخته‌اند ناشي از مشاهده همين قدرت و احساس شكست توطئه‌هايي است كه هر روز به شكلي نمايان مي‌شود. به قول سردار نقدي، آنها وقتي مي‌بينند در اوج تحريم‌ها خط راه‌آهن بين‌المللي با حضور سه رئيس‌جمهور افتتاح مي‌شود كه سپاه ساخته است؛ وقتي مي‌بينند در اوج تحريم‌ها تونل ۲۷ كيلومتري قمرود كه فناوري آن فقط در دست چند ابرقدرت تراز اول صنعتي است؛ به دست مهندسين سپاه ساخته مي‌شود... حق دارند عصباني باشند و با جيغ بنفش نيروهاي مسلح ما را فاسد بخوانند.

اين عصبانيت انگليس خبيث و عوامل داخلي آنها نشان مي‌دهد كه سازمان‌دهي سپاه و بسيج در قالب استراتژي دفاع همه‌جانبه كه امام خميني (عليه‌الرحمه) نظريه آن را مطرح كردند و امام خامنه‌اي نيز با هوشمندي و تدبير و هدايت الهي آن را جامه عمل پوشيدند؛ اين نظريه مؤثرترين راهكار عليه دشمن بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار